۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۸
کد خبر: 85080562
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فارس در سالروز شهادت مولای متقیان سوگوار و عزادار است

شیراز -ایرنا-  استان فارس در سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) غرق در عزا و ماتم است ، آستان قدسی حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) به عنوان کانون اصلی برگزاری آیین های مذهبی در شیراز میزبان هزاران نفر از محبان اهل بیت و دوستداران خاندان عصمت و طهارت است.

آیین دومین شب از لیالی قدر نیز در سومین حرم اهل بیت(ع) در حالی با حضور پرشور مردم برگزار شد که بیش از پنج ماه قبل زنان،مردان و کودکان مظلوم در خون خود غلتیده و ۱۳ نفر از آنان به شهادت رسیدند؛ خون این شهدا حال و هوای دیگری به شب‌های قدر امسال در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) بخشید.

هیات‌های عزاداری در شیراز امروز همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) از محله‌های مختلف به سمت حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) عزاداری کردند و با حضور در جوار بارگاه مطهر این امامزاده عظیم الشان به سوگواری پرداختند.

بسیاری از اماکن مذهبی ، مساجد ، تکایا و موکب های شیراز امروز همزمان با بیست و یکمین روز از ماه ضیافت الهی سوگوار امام علی (ع) است ، دستجات عزاداری و سینه زنی در این اماکن برپاست و شهروندان سیاه پوش در سوگ حضرت امیر (ع) اشک ماتم ریختند.


نماهنگ شب‌های قدر

شمشیر زهر آلود

ابن ملجم شب ۱۹ رمضان در منزل اشعث بن قیس کندی گذراند، شمشیر خود را زهرآلود کرد و در سحرگاه ۱۹ رمضان، در مسجد کوفه امام علی را مضروب کرد. در این کار شبیب بن بجره اشجعی نیز ابن‌ملجم را همراهی می‌کرد.

بنا به روایتی که نقل شده است، ضربه ابن‌ ملجم به همان جایی از سر امام علی ( ع ) بر خورد کرد که در جنگ خندق ضربه شمشیر عمرو بن عبدود اصابت کرده بود.

زمان ضربت‌ خوردن

روایات درباره زمان ضربت‌ خوردن امام علی(ع) متفاوت است بنا بر روایاتی هنگامی امام که وارد مسجد شدند مورد حمله واقع گرفت و نقل‌های دیگری حاکی از آن است که امام در حال بیدار کردن مردم برای نماز بود و از میثم تمار چنین نقل شده که امام علی ( ع ) در حال نماز بودند که ابن‌ ملجم بر سر ایشان ضربه زد.

قسم به خدای کعبه، رستگار شدم

بنابر آنچه در کتاب‌های تاریخی آمده این جمله را امام علی(ع) پس از وارد آمدن ضربه شمشیر بر سرشان گفته اند، قسم به خدای کعبه رستگار شدم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha