۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85080574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: جندی شاپور، هویت علمی دزفول را ثابت می کند

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85080574
فرماندار: جندی شاپور، هویت علمی دزفول را ثابت می کند

دزفول- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به پیشینه دزفول در زمینه علم و دانش گفت: جندی شاپور هویت علمی دزفول را ثابت می‌کند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، ‌ علیرضا خردمند در نشست با رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در سالن جلسات این دانشگاه افزود: پیشینه علم و فرهنگ دزفول، جندی شاپور است و قبل از اینکه کسی در دنیا ادعای سبقه علم کند دزفول این سابقه را داشته است.
وی وجود نخبگان و علمای گذشته دزفول را بر گرفته از علم جندی شاپور دانست و ادامه داد: بازار دزفول در قدیم برگرفته از فرهنگ دانشگاهی و فنی و حرفه ای امروز برگرفته از کارگاه‌های بازار کهن دزفول است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارکرد: دانشگاه ها باید زمینه تمدن سازی باشند که دانشگاه جندی شاپور دزفول می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.
وی با بیان اینکه جندی شاپور در توسعه دزفول نقش مهمی دارد، افزود: این امر توسعه دزفول در همه زمینه ها را در برمی گیرد که هدف نهایی همه ما است.
خردمند گفت: کارگروه توسعه دزفول در حال تشکیل است که بخشی از آن نیز پایه ریزی شده و به طور ‌قطع از نیروهای دانشگاهی نیز در این کارگروه استفاده می شود.

وی افزود: دستگاه های مختلف را نیز به مسیر توسعه وارد خواهیم کرد.

فرماندار: جندی شاپور، هویت علمی دزفول را ثابت می کند

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور در این نشست، گزارشی از عملکرد دانشگاه در خصوص طرح‌های عمرانی در دست اقدام و برنامه های توسعه ای دانشگاه ارائه کرد.
دانشگاه جندی شاپور که اکنون تنها بقایایی از آن در اطراف شهر دزفول برجا مانده در عصر ساسانیان در یکهزار و ۷۵۰ سال پیش، نخستین و معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته های پزشکی، فلسفه و نجوم در آن تدریس می‌شد.
طبق مستندات تاریخی موجود در شهر باستانی جندی شاپور، نخستین نظام نامه آموزش عالی جهان در این دانشگاه شکل گرفته است.
نخستین دانشگاه جهان به دستور شاپور اول ساسانی در این شهر تاسیس شد.
شهر باستانی جندی شاپور با ۸۰۰ هکتار وسعت در ۱۲ کیلومتری شهر دزفول در مجاورت شهر تازه تاسیس جندی شاپور واقع است.
آثار برجا مانده این شهر در ۲۴ شهریور سال ۱۳۱۰ به شماره ۴۶ در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha