۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۴:۱۸
کد خبر: 85080611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع آمریکا: موضوع افشای اسناد محرمانه را بسیار جدی می‌گیریم

تهران- ایرنا- در پی رسوایی افشای اسناد محرمانه دولت ایالات متحده آمریکا، وزیر دفاع این کشور گفت که پنتاگون این موضوع را بسیار جدی گرفته است و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از ای بی سی، لوید آستین در اولین واکنش به افشای اسناد فوق محرمانه پنتاگون و دیگر نهادهای دولت ایالات متحده آمریکا، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تحقیقات وزارت دادگستری در این رابطه هنوز به پایان نرسیده است، من فقط می‌توانم بگویم که ما این مساله را بسیار جدی می‌گیریم و با متحدان و شرکای کاخ سفید این موضوع را به دقت بررسی خواهیم کرد.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: هیچ چیز ما را از حفظ امنیت آمریکا باز نخواهد داشت.

آستین از پاسخ صریح به این پرسش که آیا افشای این اسناد فوق محرمانه و انتشار برخی از آنها چند ماه پیش به صورت آنلاین، یک شکست اطلاعاتی است، طفره رفت اما گفت: اسناد فاش شده که پنتاگون از آنها مطلع است مربوط به ۲۸ فوریه تا اول ماه مارس هستند. ما نمی‌دانیم که آیا قبل از این تاریخ، اسناد مذکور در اینترنت وجود داشته است یا خیر.

وی افزود:من مجددا می‌گویم که ما به تحقیقات ادامه خواهیم داد تا همه ابعاد این مساله روشن شود. آمریکا همه چیز را با دقت بررسی خواهد کرد تا به منشا و وسعت این افشاگری پی ببرد.

به تازگی اسناد و جزئیات محرمانه طرح آمریکا و ناتو برای تجهیز ارتش اوکراین برای حمله به روسیه و نیز اسناد محرمانه دیگر دولت بایدن در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و تلگرام منتشر شده که بازتاب‌های بسیاری داشته و افشا کننده وقایع بسیاری در حوزه های مختلف است.

مقامات آمریکایی در رده های مختلف برای کنترل پیامدهای داخلی و خارجی افشای این ۱۰۰ سند سری و فوق سری در فضای مجازی همچنان در تکاپو هستند. البته چندین فرضیه و احتمال تاکنون در رابطه با موضوع افشای اسناد محرمانه وزارت دفاع آمریکا که بخشی از آن به جنگ اوکراین مربوط می‌شود، مطرح شده است که در این میان عده‌ای از کارشناسان نظامی روس نظریه جعلی بودن این اسناد و انتشار عمدی آن را محتمل‌تر می‌دانند.

در بخشی از اسناد فاش شده پنتاگون و سیا آمده است که مصر در حال آماده شدن برای ارسال جنگ افزار به روسیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha