امام جمعه یزد: جوانان مواظب وسوسه‌های شیاطین در فضاهای مختلف باشند

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نوجوانان و جوانان برای رسیدن به عزت و سعادت دنیوی و اخروی مواظب وسوسه‌های شیاطین در فضاهای مختلف باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌ الله محمدرضا ناصری بامداد چهارشنبه در آیین احیای شب ۲۱ رمضان در مسجد حضرت ابوالفضل شهرک دانشگاه یزد با بیان اینکه امروز وسوسه های شیطانی در فضاهای مختلف وجود دارد افزود: باید از خدا بخواهیم که این شیاطین در فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی ما را از صراط مستقیم دور نکند و تحت تاثیر دیگران از مسیر الهی غفلت نکنیم.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماهی استثنایی است و یکی از فلسفه‌های ماه رمضان و روزه داری در این ماه، تفکر در مورد هدف خلقت است ادامه داد: توجه مردم به طور عمده به مادیات زندگی است در حالی که خداوند مدام به انسان در مورد هدف زندگی و هدف خلقت انسان تذکر داده است.

غفلت از یاد خدا سرآغاز مشکلات

امام جمعه یزد بیان کرد: انسان هنوز برخی از رموز خلقت را درک نکرده است و این همه عظمتی که خدا در خلقت انسان به خرج داده هدفمند است و انسان باید در این زمینه تفکر و تعقل کند.

ناصری ادامه داد: خدا فرموده که همه دنیا را برای انسان و انسان را برای خودم خلق کرده‌ام تا به بندگی خدا بپردازید و بازگشت همه ما به سوی خداست و انسان‌ها باید در مسیر کمال حرکت کنند تا به قرب الهی برسند.

امام جمعه یزد: جوانان مواظب وسوسه‌های شیاطین در فضاهای مختلف باشند

ناصری ادامه داد: اگر انسان به شوکتی که هدف خلقت است برسد آنگاه احساس بیهودگی نخواهد کرد اما اگر این هدف را نشناسد ، دنیا و آخرت را نخواهد داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم به خدا برسیم باید قانون خدا را رعایت کنیم و آنچه که برای ما تکلیف کرده انجام دهیم ضمن اینکه باید به دنبال مواردی باشیم که ما را به خدا برساند و آنچه در محضر خدا قابل توجه است قلب پاک است و قلب پاک قلبی است که جایگاه خدا باشد.

اقامه نماز راه رسیدن به خدا

امام جمعه یزد اظهار کرد: انسان‌ها باید همواره در مسیر مستقیم باشند و باید ویژگی‌های این راه را بشناسد و یکی از راه‌های رسیدن به خدا، اقامه نماز است و کسی که نماز را به عنوان یک واجب الهی ترک کند ، سقوط خواهد کرد.

ناصری تصریح کرد: خدا ماه رمضان و شب‌های قدر را برای توبه و آگاهی بخشی به انسان قرار داده و امید دارد که انسان در این ماه به سمت او باز گردند و باید مردم به خصوص نوجوانان و جوانان بیش از همیشه قدر لحظات ماه مبارک رمضان را بدانند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha