۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85080727
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دسته‌روی دیار قومیت‌ها در سالروز شهادت مولای متقیان‎‎

بجنورد- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) هیات های مذهبی و آحاد مردم خراسان شمالی در خیابان ها و اماکن مذهبی به برپایی دسته جات عزاداری پرداخته و در سوگ این امام همام به سر و سینه زدند.

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از عزاداران روزه دار بجنوردی در عزای مولای متقیان امام علی(ع) به همراه دسته روی هیات های سینه و زنجیرزنی، نوحه خوانان از مساجد، تکایا و حسینیه ها حرکت حرکت کرده و در حرم امام زاده عباس بن موسی بن جعفر (ع) گرد هم آمدند.

این آیین سوگواری با حضور پرشور اقشار مختلف مردم این شهر اعم از پیر و جوان، زن و مرد و بزرگ و کوچک برگزار شد و در پیشاپیش آنان شماری از مدیران ادارات، روحانیان، فرماندهان نظامی و انتظامی نیز حضور داشتند.

اینک نیز هیات های عزادار در جوار امام زاده عباس(ع) با آیین های ویژه تعزیه و نوحه خوانی به یاد شهادت مظلومانه مولای متقیان به عزاداری می پردازند.

دسته‌روی دیار قومیت‌ها در سالروز شهادت مولای متقیان‎‎

سوگواران روزه دار در کنار آیین های عزاداری بر مزار درگذشتگان و شهیدان مدفون در این محل حضور یافته و با فاتحه و خیرات یاد آنها را گرامی می دارند.

بر اساس این گزارش دیگر شهرهای خراسان شمالی، دیار قومیت ها از روزهای پیش لباس سیاه بر تن کرده است، خیابان‌ها، حسینیه ها، مساجد و بازار شهرهای این استان سیاهپوش شده است.

مردم عزادار خراسان شمالی در شهرها و روستاها در مساجد، بقاع متبرکه و حسینه ها حضور یافته و با برگزاری آیین عزاداری، در مظلومیت امام علی (ع) بر سینه و بر سر زدند و بر مظلومیت این امام همام گریستند.

دسته‌روی دیار قومیت‌ها در سالروز شهادت مولای متقیان‎‎

آیین عزاداری شهادت مولای متقیان و و دسته روی مردم در ۲۱ ماه مبارک رمضان در خراسان شمالی در حالی برگزاری است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha