۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85080809
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بارش باران در برخی مناطق زنجان آغاز شد

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85080809
بارش باران در برخی مناطق زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون بارش باران در برخی مناطق استان آغاز شده است و از فردا بر شدت آن افزوده می‌شود.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان از امروز تا جمعه تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی قرار خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طی این مدت به تناوب شاهد وزش باد به نسبت شدید، رگبار باران و رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.

این کارشناس با تاکید بر اینکه بارش باران در روز پنجشنبه شدت بیشتری خواهد یافت، ادامه داد: آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال رگبار پراکنده و تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: همچنین برای روز جمعه، بارش برف در ارتفاعات نیز پیش بینی شده است و اوایل هفته آینده نیز دمای هوای استان کاهش می یابد و در برخی نقاط استان به صفر یا زیر صفر درجه می رسد.

سلطانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قیدار با دمای هشت و چورزق با ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود و دمای شهر زنجان نیز در این مدت بین هشت و ۲۶ درجه بالای صفر ثبت شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha