۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85080866
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

یگان های حفاظت منابع طبیعی گیلان به حالت آماده باش درآمدند

رشت _ ایرنا _ سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان از امروز چهارشنبه تا جمعه با توجه به هشدار هواشناسی گیلان مبنی بر وزش بادهای گرم خبر داد.

سرخوش کرم زاده عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یگان‌های حفاظت منابع طبیعی گیلان برای مهار آتش سوزی های احتمالی در عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها آماده باش هستند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی گیلان اضافه کرد: افزایش دما، وزش باد گرم و کاهش شدید رطوبت در استان احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع را چند برابر کرده از این رو افروختن آتش و رها کردن آن ممکن است موجب حریق های گسترده در جنگل ها و بروز خسارت به این عرصه ها شود.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به نقش مهم مردم در حفاظت از جنگل‌ها از آنان خواست: در صورت مشاهده حریق در جنگل ها و مراتع فوری موضوع را به شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش دهند تا نسبت به اطفاء حریق اقدام شود.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

کارشناس هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد گرم در این استان طی روزهای اخر هفته خبر داد. بیشتر بخوانید: هواشناسی گیلان نسبت به وزش باد گرم هشدار داد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha