۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳
کد خبر: 85080900
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جلای ترنم نوای "بک یاالله" مرهم دل خاکی کنگاوری‌ها+فیلم

کرمانشاه – ایرنا - مردم مومن و متدین شهرستان کنگاور در دومین شب از لیالی پر فضیلت قدر، نوای «بک یا الله» در حسینیه ها، مساجد، امامزادگان، مصلی‌ها، مراکز فرهنگی و دولتی و هیات های مذهبی را به سحرگاه ۲۱ رمضان پیوند زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شب قدر شب تجلی میعاد انسان با خداوند است شب از خود جدا شدن و غرق شدن در دریای رحمت، محبت و مهربانی خدا بوده و این شب‌ها فرصتی برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست است.

در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.

ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند، شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند.

در این شب، فرشتگان خداوند از عرش به زمین می‌آیند و مهمان دل‌های شب زنده‌داران می‌شوند و سرنوشت یکساله همه مقدر می شود.

دلباختگان و عاشقان شهرستان کنگاور امسال هم با حضور پر شور خود در مساجد و و تکایا آکنده از معنویت و عشق در این شب‌های ویژه با تمام وجود دست های التماس خود را به سوی آسمان بالا بردند، تا شاید رحمت بیکران الهی شامل حالشان شود و از خدای خود بهترین ها را طلب کنند.

تعدادی زیادی از شهروندان کنگاوری در دومین شب قدر در مساجد جامع، فاطمیه(س)، صاحب زمان، امیرالمومنین، خاتم الانبیا و امامزاده ابراهیم کنگاور حضور یافتند و این شب پر فضیلت را با قرائت ادعیه، قرآن بر سرگذاشتن و عزاداری برای مولای متقیان امام علی (ع) شب زنده داری کردند.

میزبانی ۴۰ مسجد کنگاور از شب زنده داران لیالی قدر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگاور در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: مراسم احیای ماه رمضان هم‌زمان با سراسر کشور در بیش از ۴۰ مسجد این شهرستان در سطح شهر و روستا در نظر گرفته شده است که این مراسم معنوی در شب ۱۹ و ۲۱ رمضان با استقبال آحاد مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام «علی اوسط کماسی» افزود: همه عوامل مدیریتی داخل مساجد دست‌ به‌ دست هم دادند تا در این شب‌ها میزبان عزاداران علوی باشند.

وی با اشاره به آمادگی مساجد برای احیای مراسم شب‌های قدر، اضافه کرد: در زمان حاضر تمام مساجد و حسینیه‌های شهرستان در سطح شهرها و روستاها برای برگزاری مراسم شب ۲۳ رمضان از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تا ساعت سه و ۳۰ دقیقه بامداد آمادگی دارند.

این مسوول ادامه داد: قرائت دعای جوشن کبیر همراه با مراسم معنوی قرآن بر سر گرفتن و برپایی مراسم سوگواری ایام شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) از ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر در این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: عاشقان و دلباختگان حضرت دوست در این شب‌های معنوی با خواندن قرآن، نماز و دعا دست به آسمان بلند می‌کنند و بخشش، رحمت و بهترین سرنوشت را برای خود و دیگران طلب می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha