ایران الگوی دفاع از قدس است/ دیدار ارکان محور مقاومت در مسجد الاقصی نزدیک است

تهران – ایرنا – عضو ارشد جنبش مجاهدین فلسطین در گفت وگو با ایرنا با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) گفت که جمهوری اسلامی ایران یک الگو برای کشورهای اسلامی در دفاع از قدس و فلسطین است.

«مؤمن عزیز» امروز جمعه همزمان با روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا تصریح کرد: روز جهانی قدس نقطه عطف مهمی در یاری ملت فلسطین و تنظیم قطب نمای امت اسلامی به سوی قدس و فلسطین به عنوان مسئله محوری و مرکزی امت است.

عزیز گفت: نامگذاری این روز نقش برجسته ای در اتحاد امت اسلامی برای یاری فلسطین از طریق برگزاری راهپیمایی های گسترده داشته است.

وی افزود: کشورهای عربی و اسلامی باید دفاع از قدس و پشتیبانی از فلسطین را از جمهوری اسلامی ایران بیاموزند و با همه توان و ابزارهای در اختیار خود از فلسطین و مسجدالاقصی به عنوان مهد پیامبران و معراجگاه پیامبر اسلام(ص) دفاع کنند.

عزیز با اشاره به توانمندی بالای مقاومت تاکید کرد: پیروزی نهایی به یاری خدا بسیار نزدیک است و ما در آستانه پیروزی بزرگی قرار داریم که در آن سلاح هایمان در صحن مسجدالاقصی، سلاح دیگر مقاومان راستین این امت را در آغوش می کشد.

عضو دبیرخانه جنبش مجاهدین فلسطین اظهار داشت: در نبرد اخیر که در واکنش به تجاوز به مسجدالاقصی و نمازگزاران صورت گرفت، مقاومت با حکمت و تدبیر با ضربات موشکی از غزه، لبنان و سوریه و عملیات های قهرمانانه در کرانه باختری، دشمن را تنبیه کردند و این نمونه کوچکی از عملیات بزرگ آزادسازی فلسطین است که از همه جبهه های مقاومت آغاز خواهد شد و رزمندگان اسلام تکبیرگویان وارد مسجدالاقصی می شوند.

وی اضافه کرد: شکاف های درونی جبهه دشمن و درگیری احزاب صهیونیستی بر سر حکومت، بهترین نشانه های نزدیک بودن فروپاشی این رژیم موقت است.

عزیز افزود: مقاومت براساس راهبردها و تاکتیک های مختلف در همه زمینه ها بویژه در بخش نظامی درحال تقویت و گسترش روزافزون است و این موضوع در نبردها و جنگ های اخیر و مقابله با ماشین جنگی رژیم صهیونیستی آشکار بود.

وی تصریح کرد: عوامل مختلفی در توسعه و تقویت مقاومت نقش دارند که می توان به اعتقاد ملت فلسطین به برحق بودن خود و موقت بودن اشغالگری اشاره کرد.

عضو ارشد جنبش مجاهدین گفت: ملت فلسطین به این یقین رسیده است که اشغالگران حتی در یک وجب از این خاک مقدس جایی ندارند و چیزی غیر از قدرت و سلاح او را بیرون نخواهد انداخت.

وی در عین حال با محکوم کردن رویکرد سازشکارانه برخی حکام عرب با رژیم صهیونیستی و رفتار متناقض آنها گفت: آن ها خود را حامی و پشتیبان فلسطین نشان می دهند؛ درحالی که از سوی دیگر با اشغالگران روابط آشکار دارند.

عزیز تاکید کرد: اولین مقدمه پشتیبانی از فلسطین، قطع ارتباط با دشمن و مبارزه سیاسی و فرهنگی با او و پشتیبانی از مقاومتی است که قدرت خود را در به چالش کشیدن رژیم صهیونیستی ثابت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha