۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۵۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85081090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس امارات در سفری غیر منتظره به مصر رفت

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۵۲
کد خبر: 85081090
رئیس امارات در سفری غیر منتظره به مصر رفت

تهران - ایرنا - «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در سفری از قبل اعلام نشده وارد قاهره پایتخت مصر شد و مورد استقبال «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری وام، در این سفر غیر منتظره که امروز (چهارشنبه) انجام شد دو طرف روابط دوجانبه، تحولات منطقه و راه‌های پیشبرد همکاری‌ها برای دستیابی به منافع مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار مذاکراتی پیرامون مسائل منطقه و توسعه روابط دو جانبه انجام شد.

پس از این دیدار، رئیس امارات در توئیتی نوشت: از دیدار با برادرم عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در قاهره خوشحالم. . ما در مورد تقویت روابط برادرانه قوی و دیدگاه خود برای ارتقای صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه گفت و گو کردیم.
سفر بن زاید به قاهره چند روز پس از سفر غیرمنتظره عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به عربستان انجام می‌شود که طی آن رئیس جمهوری مصر با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در فوریه گذشته برای شرکت در اجلاس جهانی دولت‌ها به ابوظبی سفر کرد و در حاشیه این اجلاس با بن زاید رئیس امارات دیدن کرد و طرفین بر روابط نزدیک مصر و امارات تاکید کردند.

رئیس جمهوری مصر همچنین در ۱۸ ژانویه گذشته با سفر به ابوظبی در اجلاس شش جانبه سران امارات، قطر، بحرین، عمان و اردن شرکت کرد.

روابط نزدیک امارات و مصر در دهه‌های گذشته با سرعت فزاینده‌ای ادامه یافته و اکنون به مرحله مشارکت راهبردی رسیده است.

از زمان روی کار آمدن «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سال ۲۰۱۴ به نظر می‌رسد که مواضع سیاسی بین دو کشور در بسیاری از مسائل عربی، منطقه‌ای و بین المللی تا حد زیادی هماهنگ بوده است.

به نوشته پایگاه خبری الخلیج آنلاین امارات دومین شرکت تجاری قاهره و بزرگترین کشور سرمایه‌گذار در مصر است و ۳۰۰ میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری مشترک انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha