۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۰۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85081100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لهستان مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده برای تانک‌های آمریکایی تولید می‌کند

تهران- ایرنا- ماتئوس موراویسکی نخست وزیر لهستان گفت که کشورش میزبان تولیدکنندگان مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده برای تانک‌های آبرامز آمریکایی خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، موراویسکی چهارشنبه اظهار کرد: تلاش می‌کنیم لهستان را به میزبانی برای تولید مهمات تانک‌های آبرامز، مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده و پیشرفته تبدیل کنیم.

به گزارش رویترز، موراویسکی که به آمریکا سفر کرده است، افزود: من می‌خواهم در لهستان یک مرکز خدماتی برای تانک‌های آبرامز در سراسر اروپا ایجاد شود. این مساله امکان‌پذیر است. در حال گفت‌وگو در این باره هستم.

لهستان یکی از متحدان نزدیک آمریکا در میان کشورهای ناتو به شمار می‌آید و تاکنون ۲۵۰ تانک دارای پیشرفته‌ترین فناوری و ۱۱۶ تانک آبرامز نوسازی شد و تعمیری را سفارش داده است.

نخست وزیر لهستان گفت که قرار است تا ماه ژوئن ۱۴ تانک رزمی آبرامز به ورشو تحویل شود.

وی افزود که این تانک‌ها جایگزین تانک‌های دوره شوروی خواهند شد که ورشو به اوکراین اهدا داده است.

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه و در جریان دیدار با موراویسکی در واشنگتن، تاکید کرد: لهستان یک متحد ارزشمند، یک شریک و یک دوست است.

نخست وزیر لهستان نیز گفت: ورشو می‌خواهد قوی ترین ارتش اروپا را بسازد و به همین دلیل است که می‌خواهیم با پیشرفته‌ترین صنایع دفاعی جهان یعنی صنایع آمریکا همکاری کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha