۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85081380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌ باران در بازفت کوهرنگ به ۳۵ میلیمتر رسید

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85081380
بارش‌ باران در بازفت کوهرنگ به ۳۵ میلیمتر رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون پیش‌بینی و توسعه هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم بارش‌ها در این استان تا اواخر وقت پنجشنبه، گفت: بارش‌ها از شامگاه چهارشنبه تا ساعت ۹:۳۰ روز پنجشنبه به حدود ۳۵ میلیمتر در ایستگاه بازفت رسید.

معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌ها همچنین در ایستگاه کوهرنگ ۲۷ میلیمتر، دوآب صمصمامی ۱۵ میلیمتر، لیرابی ۹ میلیمتر، فارسان و اردل هر کدام ۵.۵ میلیمتر، مالخلیفه یک میلیمتر لردگان ۲ میلیمتر، شلمزار هفت میلیمتر و سایر نقاط استان کمتر از یک میلیمتر گزارش شد.

وی ادامه داد: شدت اثر این سامانه بارشی برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا، فلارد و غرب بن وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در استان هشدار داد و گفت: در این مدت آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، ریزش سنگ در جاده‌ها، احتمال انسداد جاده‌های روستایی، صاعقه و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

مهران چراغپور توصیه کرد تا از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز و از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع خودداری و فعالیت‌های کوهنوردی طی روزهای آینده متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: با عبور سیستم بارشی از استان برای صبح جمعه کاهش دما و خطر سرمازدگی تشعشعی پیش‌بینی می‌شود از همین رو باغداران آمادگی کامل را داشته و با نصب سرمابان نسبت به پایش مداوم و استفاده از روش‌های مرسوم خطر سرمازدگی را کاهش دهند.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی در خصوص سامانه بارشی فعال در استان چهارمحال و بختیاری از ۲۴ گذشته هشدار سطح قرمز صادر کرد.

پیرو این هشدار جلسه شبانگاهی مدیریت بحران با ریاست استاندار برگزار و آمادگی لازم برای مدیریت بارش‌ها ایجاد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha