محسن مزجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۷۵ هزار و ۹۰۵ تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس شاهرود طی سال گذشته معادل چهار و نیم درصد مزاحمت تلفنی بود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر تماسهای مزاحمت توسط کودکان بود، ابراز کرد: هر تماس تلفنی با اورژانس به نفس و جان یک بیمار بستگی دارد، از این رو باید خانوادهها به فرزندان خود آموزش دهند تا بر اثر کنجکاوی و یا هر دلیل دیگری، با شمارههای امدادی به ویژه اورژانس تماس نگیرند.
مزجی با بیان اینکه ۷۵ هزار و ۹۰۵ تماس تلفنی طی سال ۱۴۰۱ با سامانههای این مرکز برقرار شد، اظهار کرد: ۲۲ هزار و ۸۵۱ مورد از این تماسها منجر به اعزام آمبولانس شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار ماموریت شهری و پنج هزار و ۸۵۱ ماموریت جادهای توسط اورژانس شاهرود در سال ۱۴۰۱ انجام شد، افزود: در پی این ماموریتها ۱۳ هزار و ۶۴۱ بیمار و مصدوم به بیمارستانهای امام حسین (ع)، بهار، خاتم الانبیاء شاهرود و امام رضا(ع) میامی انتقال یافتند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود ادامه داد: اورژانس هوایی طی سال گذشته ۸۷ سورتی پرواز به منظور انتقال مصدومان به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود انجام داد.
مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جادهای، چهار پایگاه شهری، ۲ موتورلانس، پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدماترسانی میکند.
همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدماتدهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.
براساس آمار، سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مسیر اصلی محور تهران- مشهد و برعکس از استان سمنان تردد میکنند.
نظر شما