۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶
کد خبر: 85081437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سومار با ۸۸ میلیمتر پربارش‌ترین شهر استان کرمانشاه شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شهر «سومار» با ۸۸ میلی‌متر بارندگی پر بارش‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

«سعید قاسمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از سومار، شهرهای پاوه با ۸۳، جوانرود با ۷۱، کامیاران با ۶۹ و گهواره با ۶۶ میلیمتر بارندگی در رتبه های بعدی پربارش ترین نقاط استان در این مدت قرار دارند.

وی افزود: طی این مدت تنها در شهر کرمانشاه نیز شاهد ۴۵ میلی متر بارندگی بودیم.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: این سامانه بارشی قوی در شبانه روز گذشته به طور میانگین ۴۹ میلی متر و از زمان فعالیت آن در استان ۶۴ میلی متر بارندگی را به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۳۸۰ میلیمتر بارتدگی بطور میانگین در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز سه شنبه هفته جاری با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمالاً تگرگ با ورود یک سامانه بارشی قوی به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان هشدار قرمز صادر کرد.

براساس این هشدار وقوع رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و احتمال طغیان برخی رودخانه ها، انسداد برخی راه‌های روستایی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، گاز و آب پیش بینی شده است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha