۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85081439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۱.۳ میلی‌متر بارش در بروجرد ثبت شد

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85081439
 ۶۱.۳ میلی‌متر بارش در بروجرد ثبت شد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی بروجرد گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به منطقه ۶۱.۳ میلی‌متر بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان ثبت شد

" بهروز یاراحمدی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارندگی سال زراعی جاری تا امروز ۳۵۴.۸ میلی‌متر و مدت مشابه سال گذشته ۳۳۴.۵ و متوسط بلند مدت تا این لحظه ۴۰۰ میلی‌متر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه حداقل و حداکثر دمای امروز شهرستان به ترتیب ۹ و ۱۵ درجه خواهد بود، اظهار کرد: دمای فعلی هوا در بروجرد ۱۲ درجه ثبت شده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

رییس اداره هواشناسی بروجرد بیان کرد: باران سنجی منطقه آبسرده تا این ساعت ۱۲۴ میلی‌متر، کبوترلان۵۲، دره صیدی ۵۴، والانجرد ۴۰، اشترینان ۳۸ و شیروان ۵۶ ثبت شد.

وی گفت: براساس هشدار هواشناسی کشاورزی لرستان (سطح زرد) نفوذ هوای سرد از بامداد جمعه ۲۵ فروردین ماه و کاهش دمای شبانه به محدوده صفر و زیر صفر خواهد رسید.

یاراحمدی افزود: منطقه اثر همه نقاط شهرستان بویژه شمال و شرق استان را تا بامداد شنبه فرا می‌گیرد.
وی کاهش دما، احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات زراعی، جالیزی و باغی را از خطرات جدی این سامانه دانست و توصیه کرد: تنظیم دما در مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات (در ساعات نزدیک صبح و بامداد)، استفاده از ضدیخ در ماشین ‏آلات کشاورزی، بکارگیری هر گونه اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات تاکید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha