۵۰۰ پرونده در کمیسیون حل اختلاف مشاوران املاک اردبیل ختم به مصالحه شد

اردبیل - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان اردبیل گفت: رسیدگی به ۵۰۰ فقره پرونده در کمیسیون حل اختلاف اتحادیه مشاورین املاک، با نظارت و هماهنگی این معاونت به نتیجه رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا جلال آفاقی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان اردبیل اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های یاد شده در سال گذشته بوده است و نصب برچسب QR در تمام مشاورین املاک دارای پروانه نصب و تقریبا به اتمام رسیده است.

وی افزود: باید با برنامه ریزی‌های زمانبندی شده در سال جاری بتوانیم تخلف بنگاهها را به حداقل برسانیم و نسبت به ارتقاء آگاهی‌های حقوقی مشاورین در خصوص تنظیم صحیح قراردادها با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی حقوقی اقدام نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل خواستار تشکیل جلسه مقدماتی با حضور دستگاه‌های ذیربط و با نظارت معاونت اجتماعی دادگستری اردبیل برای ساماندهی مشاورین املاک و تشکیل اتحادیه استانی در سطح استان شد و گفت: باید پیام‌های پیشگیرانه و آموزشی بصورت مستمر با محتوای حقوقی برای کلیه مشاورین املاک ارسال شود تا مسائل و مشکلات مبتلابه استان و چالش‌های پیش روی حل شود و از ورود پرونده‌های مربوط به املاک و اختلافی این صنف به دستگاه قضایی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز با اشاره به سیاست‌ها و اولویت‌های قوه قضائیه، یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی استان را اجرای کامل و جامع قانون حدنگاری عنوان کرد و افزود: اجرای این قانون در اراضی ملی و زمین های کشاورزی اشخاص، عامل اساسی در پیشگیری و مقابله با اختلافات و دعاوی ملکی است.

وی گفت: باید با هماهنگی،تعامل و همکاری همه مسئولان استانی و شهرستانی متولی امر، از ظرفیت نهادهای فرهنگی در اطلاع رسانی و آگاهی به زارعین و کشاورزان از فواید این قانون نهایت بهره مندی صورت گیرد تا شاهد موفقیت بیش از پیش استان در اجرای قانون حد نگار در استان باشیم.

طبق اعلام روابط عمومی اداره کل دادگستری استان اردبیل حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ارسال لوح تقدیر از رئیس کل دادگستری استان اردبیل به لحاظ همراهی و هم افزایی مستمر و مداوم در تثبیت مالکیت‌ها و اجرای حدنگاری در استان اردبیل قدردانی نموده است.

همچنین با پیگیری‌های دادگستری استان در شورای حفظ حقوق بیت المال و به همّت اداره کل منابع طبیعی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، تمام اراضی ملّی و منابع طبیعی استان به مساحت ۹۵۶ هزار هکتار که حدود ۵۵ درصد کل مساحت استان اردبیل را به خود اختصاص داده، با تهیه نقشه و جانمایی آن در سامانه کاداستر سنددار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha