راهپیمایی روز قدس ضربه‌ای محکم به حیات ننگین رژیم صهیونیستی است

ارومیه - ایرنا - رییس انجمن آشوریان ارومیه گفت: راهپیمایی روز قدس ضربه‌ای محکم بر ادامه حیات ننگین و خفت بار رژیم نسل کش و جنایتکار صهیونیستی است.

استانلی سیمونز روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس پرده از جنایات رژیم نسل کش صهیونیست برداشته و به دنیا نشان می‌دهد این رژیم غاصب باید از میان برود تا ملت‌های مظلوم جهان در آرامش بسر ببرند.

وی ادامه داد: حضور ملت‌های جهان اعم از هر قوم و نژاد به تمام جوامع بشری ثابت می‌کند این رژیم جعلی به چه جنایت‌ها و قتل‌هایی دست زده و حتی از کشتار بی رحمانه کودکان هم خودداری نکرده است.

رییس انجمن آشوریان ارومیه یادآور شد: انعکاس راهپیمایی روز قدس در جهان و حمایت ملت‌ها از آن در واقع ضربه‌ای است برای رژیم صهیونیستی جنایتکار که همواره از این روز ترسیده و واهمه دارد.

به گفته وی، این روز بازتاب جهانی دارد و تمام جوامع بشری با چهره حقیقی این رژیم آشنا شده و نابودی او را خواستار می‌شوند.

رییس انجمن آشوریان ارومیه تاکید کرد: راهپیمایی روز قدس افکار جهانی را تغییر داده و چهره پلید رژیم جنایتکار صهیونیستی را به دنیا نشان می‌دهد.

سیمونز با بیان اینکه روز قدس ابتکار امام راحل است، گفت: این ابتکار امام راحل از ویژگی های جمهوری اسلامی است و تبدیل به حرکتی نمادین برای تمامی آزادیخواهان و ظلم ستیزان جهان شده است.

وی اضافه کرد: این روز نه تنها در ایران بلکه در دنیا مطرح شده و تمام جوامع بشری در حمایت از مردم فلسطین و اعلام نفرت از رژِیم اشغالگر صهیونیستی و قتل‌ها و جنایت‌های او در راهپیمایی روز قدس حضور می‌یابند.

رییس انجمن آشوریان ارومیه ادامه داد: ما آشوریان همگام با سایر هموطنان در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و بار دیگر صدای مان را بر علیه رژِیم اشغالگر صهیونیستی بلند کرده و نفرت خود را برعلیه این رژیم نسل کش فریاد خواهیم زد.

به گزارش ایرنا، امام خمینی(ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، مطابق با ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی اسراییل، طی پیامی که خطاب به مسلمانان ایران و جهان صادر کردند از مسلمانان جهان خواستند تا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

امام راحل در پیام خود آورده بود: من در طی سالیان دراز، خطر اسراییل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین‌ کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس" انتخاب می‌کنم تا طی مراسمی، مسلمانان همبستگی بین المللی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha