مدیرکل بحران کرمانشاه: بارندگی‌ها موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها شده است
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بارندگی‌های ۲ روز گذشته استان موجب بالا آمدن سطح آب همه رودخانه‌های استان شده است.

«افشین یگانه» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به موج بارشی قوی که از روز چهارشنبه استان را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: با توجه به بالا آمدن آب رودخانه‌ها از مردم می‌خواهیم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون خسارت جدی به علت بارش شدید باران در نقاط مختلف استان گزارش نشده است اضافه کرد: بارش باران موجب آبگرفتگی خیابان ها و معابر در سطح شهر و برخی از روستاهای استان شده و تعدادی از منازل مسکونی شهر کرمانشاه نیز دچار آبگرفتگی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: براساس گزارش های رسیده تعدادی از منازل خشتی و گلی روستایی نیز دچار آسیب شده اند و سیلاب در دشت « زیره » نیز موجب شده تا بخشی از اراضی کشاورزی به زیر آب رود.

یگانه یادآور شد: وزش باد شدید در برخی از شهرستان ها نیز از جمله سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب موجب سقوط تعدادی از تیرهای برق شده است که با تلاش نیروهای شرکت توزیع برق دوباره جاگذاری شدند.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان ها از جمله هرسین، سنقر و گیلانغرب نیز بروز سیلاب ناشی از باران شدید تعدادی از راه های روستایی را مسدود کرد که کارکنان راهداری در حال پاکسازی و ترمیم این راه ها هستند.

یگانه اضافه کرد: سیلاب همچنین برخی از اراضی «تنگ کنشت» را به زیر آب برده است که هم اکنون نیروهای امدادی در این منطقه حضور دارند.

وی گفت: خسارت های وارد شده به تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی در حال ارزیابی است که پس از جمع بندی به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، ورود یک سامانه بارشی قوی به استان موجب شد تا بارش باران از نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه در استان کرمانشاه آغاز شده و تا ظهر فردا (جمعه) با شدت کمتری و به صورت پراکنده ادامه داشته باشد.

در پی ورود این سامانه بارشی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه طی ۲ مرحله هشدار سطح نارنجی و قرمز صادر کرد.

میانگین بارش این سامانه در استان ۶۴ میلی متر اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha