استان سمنان با ۵.۷ درصد کمترین نرخ بیکاری کشور را دارد

سمنان - ایرنا - نرخ بیکاری استان سمنان بر پایه جدیدترین داده‌های مرکز ملی آمار ایران در زمستان ۱۴۰۱ به عدد بی‌سابقه پنج و هفت دهم درصد طی ۱۸ سال اخیر رسید و از این نظر در رتبه نخست کشور قرار دارد.

به گزراش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، پس از استان سمنان، استان‌ ایلام با ۶ و هشت دهم درصد در رتبه دوم کمترین نرخ بیکاری زمستان ۱۴۰۱ قرار دارد و سپس استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد به طور مشترک نرخ بیکاری هفت و سه دهم دارند.

استان سمنان با ۵.۷ درصد کمترین نرخ بیکاری کشور را دارد

نرخ بیکاری استان سمنان در زمستان ۱۴۰۰ عدد هفت بود که در زمستان ۱۴۰۱ با یک و سه دهم درصد کاهش به پنج و هفت دهم درصد رسید.

همچنین نرخ مشارکت اقتصادی زمستان ۱۴۰۱ در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با سه دهم درصد افزایش به ۳۶ و هشت دهم درصد رسید.

نسبت اشتغال زمستان ۱۴۰۱ در استان سمنان نیز با هفت دهم درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ۳۴ و هفت دهم درصد افزایش یافت.

کاهش نرخ بیکاری در کنار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی نشان دهنده کاهش شمار بیکاران و اضافه شدن جمعیت شاغلان استان سمنان است.

استان سمنان با ۵.۷ درصد کمترین نرخ بیکاری کشور را دارد

استاندار سمنان هفته گذشته در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری گفته بود: ١۶ هزار و ٣٩٣ فرصت شغلی و بیمه‌شده جدید سال ١۴٠١ در استان ایجاد شد و سمنان رتبه اول کشور در شاخص تحقق تعهد اشتغال نسبت به جمعیت را به خود اختصاص داد.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: مطابق راهبرد محوری رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ۱۴۰۱ به‌نام تولید ، دانش بنیان، اشتغال آفرین و همچنین دستور رییس جمهور مبنی بر اهتمام استانداران به مقوله اشتغال و ایجاد فرصت های جدیدی شغلی در استانهای کشور، با اقدامات تخصصی انجام شده و استفاده از ظرفیت های مختلف موجود در استان سمنان، تعهد تعیین شده برای استان به میزان ۴۵ و سه دهم درصد افزایش یافت.

صنایع استان سمنان نیز با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی برای ۵۸ هزار نفر اشتغالزایی داشتند.

با رویکرد دولت مردمی آیت الله رئیسی و دولتمردان و مسوولان استان سمنان، رشد اقتصادی استان با احیای بالغ بر ۸۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد موجب شد تا نرخ بیکاری استان پس از سالها در سال ۱۴۰۱ به ۶ و یک دهم درصد کاهش یابد و با داده‌های جدید مرکز ملی آمار ایران و رسیدن نرخ بیکاری این استان در زمستان ۱۴۰۱ به پنج و هفت دهم، این مهم بیش از پیش نمود یافته است.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha