رییس سازمان نوسازی مدارس: املاک آموزشی وقفی و خیرساز مشمول طرح مولدسازی نیست 

سمنان- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هیچ ملک خیرساز و وقفی در طرح مولدسازیِ اموال مازاد آموزش و پرورش به فروش نمی‌رسد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز پنجشنبه در نشست با جمعی از خیران مدرسه‌ساز و گروه‌های جهادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: ارزش افزوده از محل مولدسازی اموال مازاد آموزش و پرورش با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیرساز هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش نقشی مهم در تبدیل املاک بدون استفاده به سرمایه‌گذاری و تولید ارزش افزوده دارد و باید این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

خان‌محمدی تصریح کرد: طبق گزارش‌ها راهبرد مولدسازی املاک مازاد در سال ۱۴۰۰ یک درصد و سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ درصد محقق شد و باید تحقق این راهبرد در اولویت باشد.

وی یادآور شد: خیران پنج‌هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان در زمینه مدرسه‌سازی در سال ۱۴۰۱ متعهد شدند و هدفگذاری تعهد خیران برای مدرسه‌سازی در سال آینده ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: دامنه ساخت مدرسه خیرساز باید به اجزای کوچک‌تر تغییر کند و ساخت به مترمربع برای افزایش مشارکت در مدرسه‌سازی تبدیل شود.

خان محمدی بیان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه هزینه‌کرد به نیت درگذشتگان در زمینه مدرسه‌سازی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تعداد مدرس‌های نیازمند بازسازی و نوسازی بالا است، افزود: استفاده از ظرفیت خیران در این زمینه ضروری است.

وی افزود: تسریع در ساخت و استفاده از مصالح صنعتی برای تسریع در ساخت نقشی مهم در ترغیب و جذب خیران در مدرسه‌سازی دارد که نیاز است.

خان محمدی یادآور شد: ۷۰ درصد مدارس خیرساز کشور در مناطقی است که نیاز به مدرسه وجود ندارد و باید توجیه خیر و ساخت مدرسه در مناطق مورد نیاز مورد توجه قرار بگیرد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: برای تکمیل طرح‌های مدارس خیرساز دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد درنظرگرفتن تسهیلات در دست پیگیری است.

مناطق مسکن مهر استان سمنان با کمبود ۴۳ مدرسه مواجه است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان نیز در این نشست گفت: ۴۳ مدرسه با ۵۴۳ کلاس درس در مناطق مسکن مهر استان نیاز است و انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط در زمینه ساخت همراهی کنند. 

امیرحسین قزوینیان با بیان اینکه ۱۳۱ هزار دانش‌آموز در ۸۰۰ مدرسه دایر استان سمنان تحصیل می‌کنند، افزود: استانداردسازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی سه هزار و ۲۰۰ کلاس درس استان تاکنون انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خاطر نشان کرد: ساخت مدرسه برای کودکان مبتلا به اوتیسم با مشارکت خیران در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: استان سمنان ۶۱۷ خیر مدرسه‌ساز شامل ۱۳۳ زن، ۳۴۳ مرد و ۱۴۱ موسسه دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: از سال ۱۳۹۹ به بعد مدرسه خشتی و گلی در استان سمنان برچیده شد و تنها یک مدرسه سنگی و گلی در استان وجود دارد که برای ایجاد فضای آموزشی استاندارد و جمع شدن این مدرسه قراردادها امضا شده است.

وی تصریح کرد: ۱۸ کلاس درس کانکسی در استان سمنان وجود دارد که ایجاد فضای آموزشی برای جایگزینی کلاس‌های کانکسی نیز در دست پیگیری است.

وی افزود: خیران استان سمنان پرداخت ۲۴۵ میلیارد تومان را تا جشنواره بیست و چهارم در زمینه مدرسه‌سازی تعهد کردند که ۱۶۵ میلیارد تومان محقق شد.

وی یادآور شد: طی یکسال گذشته خیران پرداخت ۳۵ میلیارد تومان را در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز متعهد شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۹۳ طرح آموزشی با ۱۴۵ هزار مترمربع زیربنا در این استان در دست ساخت است که ۹۳ طرح آموزشی شامل ۵۸۶ کلاس می‌شود که ۵۰ درصد طرح‌های آموزشی استان سمنان به صورت مشارکتی در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضور در گلزار شهدای گمنام، دیدار با استاندار، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خیران مدرسه‌ساز، دیدار با خانواده معزز شهید عباس دانشگر، بازدید از طرح‌های آموزشی، ورزشی و پرورشی، بخشی برنامه‌های سفر یک روزه رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha