ترمز تورهای غیرمجاز گردشگری در غرب خراسان رضوی کشیده می‌شود

سبزوار- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری ممنوع است و در صورت مشاهده فعالیت آنها در غرب خراسان رضوی، برابر ضوابط و مقررات بدون چشم‌پوشی با آنها برخورد می‌شود.

حسنعلی حبیب‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با آغاز فصل بهار، برخی بدون اخذ مجوز رسمی، با ترفندهای مختلف تبلیغاتی و استفاده از فضای مجازی، تنها به انگیزه سودجویی اقدام به راه انداختن تور گردشگری می کنند که در صورت مشاهده چنین مواردی، برابر ضوابط و مقررات و بدون اغماض با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: از تمامی گردشگران درخواست می شود برای حفظ سلامت خود با تورهای گردشگری غیرمجاز همراهی نکنند و چنانچه از برپایی این تورها و محل تجمع آنها آگاه شدند، مراتب را به اداره میراث فرهنگی شهرستان سبزوار به شماره ۴۴۲۳۹۶۹۲ اطلاع دهند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: تورهای غیرمجاز گردشگری به دلیل رعایت نکردن استانداردهای این حوزه و بی‌توجهی به ضوابط و قوانین، صدمات و خسارت های جبران ناپذیری را برای شهروندان ایجاد می کنند.

حبیب‌پور افزود: تورهای گردشگری غیرمجاز که بدون هماهنگی و نظارت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به صورت غیرحرفه ای و تنها برای ایجاد سرگرمی برگزار می شود دید و نگاه جامعه را نسبت به تورهای قانونمند و تخصصی گردشگری دچار خدشه می سازد.

وی ادامه داد: تورهای گردشگری باید به وسیله شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز "بند ب"، با حضور راهنماهای گردشگری دارای کارت معتبر و با تایید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت کنند.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب استان خراسان رضوی است که با بیش از ۹۰۰ اثر شناخته شده، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد تاریخی پامنار و جامع، آرامگاه های حکیم حاج ملاهادی سبزواری و ملاحسین واعظ کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکان های دیدنی سبزوار هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha