جاده کمربندی قصرشیرین به دلیل مقابله با حوادث احتمالی سیلاب بسته شد

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: از صبح امروز به دلیل انجام تدابیر پیشگیرانه با توجه به سرریز شدن روان آب‌های سه شهرستان به قصرشیرین در مسیر روستای خاتونه جاده کمربندی (ریخک) به طور موقت مسدود شده است.

«محمد حیدری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود بارش شدید باران با استقرار سامانه بارشی در ۴۸ ساعت گذشته در قصرشیرین مشکل جدی نداشتیم و تنها یک مورد سرریز شدن آب رودخانه فصلی در روستای خاتونه حدفاصل قصرشیرین به سرپل ذهاب بوده که با حضور به موقع گروه های امدادی و ماشین آلات شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و شانه زنی و انسداد و هدایت آب و بسته شدن موقت حاده ریخک بدون هیچ مشکلی مهار شده است.

وی اظهار کرد: بسته شدن جاده نیز به منظور پیشگیری از وقوع حادثه برای کامیونداران با توجه به ترانزیت بودن این جاده کمربندی بوده است که با توجه به کم شدن آب محدوده روستای خاتونه در ساعات آینده بازگشایی خواهد شد که در زمان انسداد این راه کامیون ها و خودروها برای تردد به سمت جاده قدیم و اصلی قصرشیرین به سرپل ذهاب به عنوان مسیر جایگزین هدایت شده اند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: با وجود سرریز شدن روان آب های سه شهرستان دالاهو، گیلانغرب و سرپل ذهاب به رودخانه الوند قصرشیرین تاکنون آب این رودخانه طغیان نکرده و بالاآمدن آب این رودخانه به حدی نبوده که باعث ایجاد مشکل شود.

او با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته در قصرشیرین شاهد بارش ۳۶ میلیمتر باران بودیم از خسارت سیل گرفتگی برخی مزارع کشاورزی کشاورزان روستایی خبر داد و گفت: کارشناسان در محل این روستاها مشغول ارزیابی و برآورد خسارت های وارده هستند.

وی با قدردانی از حضور و پای کار بودن ستاد مدریت بحران و دستگاه های خدمات رسان در ۴۸ ساعت گذشته افزود: ستاد مدیریت بحران همچنان تا خروج این سامانه بارشی در حال آماده باش و همه مدیران دستگاه ها در شهرستان حضور دارند و هم اکنون نیز تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران پای کار هستند و خوشبختانه دبی آب رودخانه الوند نیز فعلا مشکلی ندارد.

حیدری ادامه داد: در مجموع امسال از فروردین ماه تاکنون در قصرشیرین شاهد بارش ۱۲۴میلی متر باران بوده ایم و مجموع بارش های سال زراعی جاری (مهرماه پارسال تاکنون) در قصرشیرین به ۳۲۳.۷میلیمتر رسیده که بارش باران سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۵ درصد رشد داشته است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، ۳۱ هزار هکتار اراضی آبی و دیم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha