۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۰۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85081627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام آمادگی مهابادی ها برای حضور در راهپیمایی روز قدس

مهاباد - ایرنا - مردم نوعدوست و انقلابی مهاباد در کنار مسوولان شهرستانی ضمن اعلام حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، اقشار مختلف جامعه را نیز به شرکت در این مراسم فرا خواندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، مردم انقلابی، دستگاه‌ها، نهادها و سایر تشکل‌های مردمی شهرستان ضمن تبیین شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی خواستار حضور گسترده و پرشور در این راهپیمایی شدند.

یکی از شهروندان مهابادی در این رابطه و در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و به همه ابرقدرتها هشدار داد که اسلام تحت سیطره آنها نیست.

محمد سلیمانی تاکید کرد: با حضور گسترده در کنار سایر اقشار جامعه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و سرود آزادی قدس را سر خواهیم داد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس هر روز با شکوه تر از سال گذشته در سراسر ایران و دیگر نقاط جهان برگزار می‌شود، افزود: مقاومت و ایثار رمز پیروزی ملت مسلمان فلسطین است و باید ملت‌های آزادی‌خواه با کمک‌های مادی و معنوی خویش از مبارزان فلسطینی پشتیبانی کنند.

اعلام آمادگی مهابادی ها برای حضور در راهپیمایی روز قدس

شهروند دیگری نیز با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس، روز رژه سپاهیان اسلام در برابر چشمان حیرت زده مستکبرین جهان و روز نمایش اتحاد و همبستگی جهان اسلام در برابر رژیم تروریست، کودک کش و اشغالگر قدس و حامی آن آمریکای جنایتکار است.

سیروان فدایی ضمن تاکید بر لزوم یکپارچگی و وحدت جهان اسلام در قبال مساله فلسطین اظهار کرد: در حال حاضر به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مساله فلسطین یکی از مسایل اصلی منطقه بوده و ملت هوشیار و آگاه ایران زمین امسال نیز در روز قدس به خیابان‌ها آمده و همراه با ملت‌های مسلمان و آزادیخواه از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کند.

وی اضافه کرد: این روزها همه نگاه‌های جهانیان به سوی فلسطین و ملت دربند آن دوخته شده و اینک روز قدس یکی از مهمترین و حساس ترین روزهای زندگی ساکنان مظلوم سرزمین‌های اشغالی شده است.

عادی سازی روابط کشورهای اسلامی بر عظمت روز قدس می‌افزاید

امام جمعه مهاباد گفت: عادی سازی روابط بین کشورهای مسلمان به ویژه عربستان و ایران موجب شده امسال راهپیمایی روز قدس با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود و نمود دیگری به خود پیدا کند.

ماموستا عبدالسلام امامی تاکید کرد: وضعیت کرانه باختری و شرایط حاکم بر عزه می‌طلبد جهان اسلام امسال با همبستگی و اتحاد بیشتری در مقابل ظلم رژیم صهیونیستی بر علیه فلسطین بیاستند.

وی با بیان اینکه دیگر امیدی به سازمان ملل و شورای امنیت جهانی نیست، افزود: قطعنامه‌های سازمان ملل با فشار استکبار جهانی بویژه آمریکا براحتی وتوو شده و به نحوی صهیونیست‌ها و رفتارهای ظالمانه آن را گستاخ تر کرده است.

اعلام آمادگی مهابادی ها برای حضور در راهپیمایی روز قدس

ماموستا امامی ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس سال‌های گذشته ادامه داد: از تمامی اقشار درخواست داریم برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قبله اول مسلمانان صدای اعتراض خود از طریق حضور در راهپیمایی به گوش آزادیخواهان جهان برسانند.

فرماندار شهرستان مهاباد از آمادگی کامل مردم و مسوولان برای شرکت گسترده در راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس خبر داد.

فرماندار مهاباد اظهار کرد: طبقات و اقشار مختلف مردم، گروه‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌های مدنی و مردم نهاد مهاباد برای شرکت چشمگیر در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام آمادگی کرده‌اند و این حرکت بزرگ، صبح روز جمعه از مقابل فلکه فرمانداری به سمت میدان شهرداری برگزار خواهد شد.

اعلام آمادگی مهابادی ها برای حضور در راهپیمایی روز قدس

حسن عباسی ادامه داد: روز قدس یادگار ماندگار امام راحل و نشانه پشتیبانی مسلمانان جهان از مظلومان و ستم دیدگان عالم است و سال به سال بر عزت و عظمت این روز و مناسبت جهانی افزوده می‌شود.

وی افزود: مسوولان و مدیران شهرستانی همراه با مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد و دستگاه‌های متولی از هم اکنون، مسیر حرکت مردم و فضای شهر را برای این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی آماده کردند.

فرماندار ویژه مهاباد تاکید کرد: سابقه حضور مردم این شهرستان در رویدادهای اجتماعی و صحنه‌های سیاسی، بیانگر بصیرت و آگاهی آنها از اتفاقات منطقه و جهان است و مسلمانان هرگز نباید نسبت به خیر و صلاح همدیگر و ظلمی که بر انسانی دیگر می‌رود بی اعتنا باشند.

عباسی یادآور شد: چندی پیش در جلسه شورای اداری شهرستان نیز بر تمهید مقدمات راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید شد و دستگاه‌ها و نهادهای متولی، زمینه حضور پر شور مردم را فراهم کرده‌اند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز مردم را برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد تا همانند سال‌های گذشته همدوش هموطنان خود در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافته و فریاد ضد صهیونیستی و آزادی قدس را به گوش جهانیان برسانند.

اعلام آمادگی مهابادی ها برای حضور در راهپیمایی روز قدس

جلال محمودزاده افزود: حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی امسال قوت قلبی برای فلسطینی‌ها در مبارزه بی‌امان با رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود تا زمینه نابودی این رژیم جعلی، حضور امت اسلامی در قدس و برپایی نماز باشکوه جمعه در این قبله‌گاه اول مسلمانان فراهم شود.

وی جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی را علیه امت اسلامی بویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه محکوم کرد و گفت: تنها راه غلبه بر این دشمن مشترک جهان اسلام آگاهی و هوشیاری مسلمانان و تبعیت از دستور مقابله و تلاش برای نابودی رژیم اشغالگر است که امیدواریم امت اسلامی به زودی در سرزمین قدس شریف با آزادی تمام حضور پیدا کرده و در قبله‌گاه اول مسلمانان نماز باشکوهی را اقامه کنند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ صبح از میدان فرمانداری آغاز خواهد شد و محل تجمع نهایی نیز میدان شهرداری است.

روز جهانی قدس آخرین روز جمعه در ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha