کمک‌رسانی هلال احمر کرمانشاه به ۴۴ نفر از حادثه‌دیدگان بارش‌های اخیر

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: نجاتگران این جمعیت در ۲ روز گذشته به ۴۴ نفر از حادثه دیدگان ناشی از بارش‌های اخیر امدادرسانی کرده است.

«محمدباقر محمدی» عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش های اخیر استان اظهار کرد: ۲۰۵ نفر از نجاتگران این جمعیت با حضور در ۶ مورد عملیات سیل و آبگرفتگی به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

وی یادآور شد: به دنبال فعالیت سامانه بارشی که از روز سه شنبه وارد استان کرمانشاه شد نجاتگران در این مدت به صورت شبانه روز در حات آماده باش قرار داشتند و در عملیات های مختلف سیل و آبگرفتگی در شهرستان های کرمانشاه، دالاهو، اسلام آباد، گیلانغرب، صحنه و سرپل‌ ذهاب‌ به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: نجاتگران این جمعیت در چندین مورد عملیات جاده ای، کوهستان، حوادث شهری و خدمات امدادی به ۲۲ حادثه دیده و ۲۰ نفر آسیب دیده کمک رسانی کردند.

محمدی با اشاره به آماده باش ۳۵ تیم عملیاتی در ستاد و شهرستان های در قالب این جمعیت، اظهار کرد: برای این عملیات ها ۳۰ دستگاه خودروی کمک‌دار، هشت دستگاه قایق جمینی، ۲ دستگاه آرگو، ۳۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه کامیون‌ تریلر، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه مینی‌ بوس ون، ۲ تیم آنست و یک دستگاه خودرو تیم ارتباطات آماده ارائه خدمات بودند.

وی ادامه داد: ۹۳ نفر از همکاران جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این عملیات ها در کنار امدادگران و نجاتگران به عنوان نیروی پشتیبان به مردم امدادرسانی‌ کردند.

به گزارش ایرنا، ورود یک سامانه بارشی قوی به استان موجب شد تا بارش باران از نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه در استان کرمانشاه آغاز شده و تا ظهر فردا (جمعه) با شدت کمتری و به صورت پراکنده ادامه داشته باشد.

در پی ورود این سامانه بارشی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه طی ۲ مرحله هشدار سطح نارنجی و قرمز صادر کرد؛ میانگین بارش این سامانه نیز در استان ۶۴ میلی متر اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha