آزادسازی ۵۰ میلیارد ریالی اراضی جنگلی در مازندران

ساری- ایرنا- رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از آزادسازی ۲ هزار مترمربع از اراضی ملی و جنگلی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از پایگاه خبری پلیس سرهنگ محمد محمدپور اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر محصور نمودن غیر قانونی و شروع به ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین های ملی و جنگلی در مناطق جنگلی شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار رابطان امنیت اقتصادی و ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت که در حوزه انتظامی بخش مرزن آباد شهرستان چالوس به اجرا درآمد، پس از هماهنگی قضائی و حضور نمایندگان اداره حفاظت منابع طبیعی آن شهرستان نسبت به تخریب دیوار به متراژ ۲ هزار متر در اراضی ملی و جنگلی که به‌صورت غیر قانونی محصور شده بود اقدام کردند.

سرهنگ محمدپور تصریح کرد: در این عملیات تمام اراضی محصور شده که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و به دامان طبیعت و جنگل بازگردانده شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ارزش زمین رها سازی شده از چنگ زمین این زمین خوار را برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ محمدپور در خاتمه با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های ملی و جنگلی موجب از بین رفتن جنگلهای سرسبز شمال و این منابع خدادادی خواهد شد. لذا از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha