خادمان ملی صحیفه سجادیه معرفی و تجلیل شدند

تهران- ایرنا- مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برگزاری مراسم تجلیل از پنج خادم ملی صحیفه سجادیه در نمایشگاه قرآن خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی وافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: شب گذشته همزمان با برگزاری ویژه برنامه شعرخوانی پای سفره صحیفه، از مولفان، مترجمان و محققان همچنین مناجات خوانانی که فعالیت شاخصی در موضوع صحیفه سجادیه و مناجات خوانی داشتند تجلیل شد.

خادمان ملی صحیفه سجادیه معرفی و تجلیل شدند

وی افزود: در این مراسم که با حضور علاقه‌مندان به آثار صحیفه سجادیه برگزار شد، از فعالیت های حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری به عنوان مولف آثار برجسته در حوزه های مرتبط با دین و صحیفه سجادیه برای کودکان و نوجوانان، محمدرضا فخر روحانی به عنوان مترجم برگزیده و صاحب اثر سلسله اسانید صحیفه سجادیه به زبان انگلیسی، حجت الاسلام محمدمهدی احمدی فراز، روانشناس، محقق سلامت معنوی و مترجم صحیفه سجادیه، حجت الاسلام محمدرضا فوادیان صحیفه پژوهش و شخصیت شاخص در موضوع پژوهی صحیفه و محمدرضا پورزرگری به عنوان قاری بین المللی و مناجات خوان برتر تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، فخر روحانی استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه قم و صحیفه‌پژوه در این نشست گفت: بزرگانی در طول ۱۳ قرن گذشته برای صیانت و روایت صحیفه سجادیه تلاش کردند که نمونه ای از این تلاش ها را می توان در کتاب سلسله اسانید صحیفه سجادیه مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه صحیفه سجادیه نمونه دیگری از معارف قرآن است که به زبان دعا نوشته شده است، اظهار داشت: صحیفه سجادیه یک کتاب دعا در فرهنگ توحیدی و همه ادیان است و فقط مربوط به فرهنگ شیعی و دین اسلام نیست. بسیاری از نویسندگان غیرمسلمان در کشورهای اروپایی از این کتاب را به‌عنوان منبع استفاده کرده‌اند.

خادمان ملی صحیفه سجادیه معرفی و تجلیل شدند

وی از ترجمه آثار فارسی مرتبط با استاد ویلیام چتیک یکی از شاگردان علامه طباطبایی به زبان انگلیسی یاد کرد و گفت: برخی از این آثار برای نخستین بار به زبان انگلیسی ترجمه می شود. ویلیام چتیک به عنوان فیلسوف و اسلام شناس مولف ده ها اثر اسلامی و نخستین مترجم صحیفه سجادیه به زبان انگلیسی است.

حیدری ابهری، صاحب ده ها اثر دینی در حوزه کودک و نوجوان به ویژه دعا و صحیفه سجادیه است که تاکنون آثار وی به زبان های انگلیسی، عربی، اردو، مالایی و اسپانیولی ترجمه شده است. وی نیز در این مراسم گفت: برخی مفاهیم و مضامین ناسروده در شعر وجود دارد که یکی از آن ها صحیفه سجادیه است.

وی بیان‌داشت: نه‌ تنها شاعران که نویسندگان نیز توجه خاصی به این موضوع نکرده‌اند و حیف است که این مفاهیم ناسروده بماند.

حیدری ابهری تاکید کرد: شاعران و نویسندگان کودک ما باید ابتدا صحیفه سجادیه را بخوانند و انس بگیرند، بعد درباره آن بسرایند. شاعر باید خودش به اثر و مفاهیم آن نزدیک شود، آن را لمس کند و بعد دست به خلق اثر بزند.

خادمان ملی صحیفه سجادیه معرفی و تجلیل شدند


فوادیان، محقق و پژوهشگر صحیفه سجادیه اظهار داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، صحیفه سجادیه عصاره تفکر اهل‌بیت(ع) است. یعنی اگر بخواهیم چکیده‌ای از انسان ۲۵۰ ساله که در واقع جمع زندگی ائمه معصوم(ع) است را یک‌جا جمع کنیم، صحیفه سجادیه است و این کتاب برای همه موضوعات زندگی حرف برای گفتن دارد.

خادمان ملی صحیفه سجادیه معرفی و تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار می خوانمت تا روز شنبه (۲۶ فروردین) از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود. امشب که سومین شب از احیای شب قدر است، نمایشگاه تا ساعت ۲۱ برپاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha