۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۳۲
کد خبرنگار: 929
کد خبر: 85081765
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روز قدس روز تمام کشورهای اسلامی است

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۳۲
کد خبر: 85081765
روز قدس روز تمام کشورهای اسلامی است

تبریز- ایرنا - زمانی که امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند بر این نکته تاکید فرمودند که این روز تنها مختص فلسطین و مظلومیت آن نبوده بلکه روز اسلام و مقابله مستضعفان با مستکبران و تمام کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی برای کوتاه کردن دست رژیم جعلی صهیونیست از سرزمین های اشغالی است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، با گذشت نزدیک به ۴۴ سال از نامگذاری این روز، روز قدس همچنان با شور و هیجان بیشتر و هر سال بهتر از سال های قبل برگزار می شود و فریادها بر سر رژیم اشغالگر قدس و جنایت های آن در سراسر جهان بیشتر و بیشتر به گوش می رسد.

این فریادها تا آزادسازی کامل قدس شریف و کوتاه شدن دست صهونیست ها از سرزمین های اسلام ادامه خواهد داشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی در خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس به ایرنا گفت: هر سال به تعداد کشورهایی که علیه جنایات این رژیم در روز جهانی قدس به خیابان ها می آیند و شعار نفرت از صهیونیسم سر می دهند افزوده می شود و قطع یقین این حضورها و فریادها تا آزادسازی کامل قدس شریف و کوتاه شدن دست مستکبرین و صهونیست ها از سرزمین های اسلام ادامه خواهد داشت.

روز قدس روز تمام کشورهای اسلامی است

تراب محمدی اظهار کرد: روز قدس به دلیل اهمیتی که در آزادسازی اراضی اشغالی می تواند ایفا کند از سوی مسلمانان و هر انسان آزادی خواهی گرامی داشته می شود و طرفداران آزادی و مخالفان صهیونیسم در این روز با راهپیمایی و سردادن شعار، خواستار پایان دادن به اشغال و محکومیت رژیم غاصب و حامیانش از سوی مجامع بین المللی هستند.

وی افزود: به یقین می توان گفت اگر روز جهانی قدس نبود امروز دیگر کشوری بنام فلسطین نبود و توطئه های رژیم صهیونیستی با شدت بیشتری در منطقه ادامه داشت و مرزهای جغرافیایی زیادی جابجا شده بود.

وی یادآور شد: با هوشیاری امام راحل و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و البته حضور مسلمانان جهان در صحنه ، این توطئه ها یکی پس از دیگری خنثی شده و رژیم اشغالگر هر روز منزوی تر و به پایان خود نزدیک شده است.

وی گفت: هتک حرمت چندین باره به قدس شریف که در سال های اخیر به دلیل بیچارگی و درماندگی رژیم غاصب بیشتر و بیشتر شده، اهمیت روز قدس امسال را مضاعف کرده و حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال، عمر منحوس این رژیم غاصب را کوتاه تر خواهد کرد و نقطه پایانی بر جنایات این رژیم خواهد گذاشت.

محمدی ادامه داد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و سرعت بخشیدن به آزادی قدس ۲ هدف مهم در تعیین این روز جهانی است و حضور در راهپیمایی این روز نوید بخش رهایی قدس شریف در آینده ای نزدیک و پاسخ کوبنده به اشغالگران صهیونیسم خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: آزادی فلسطین و رهایی قدس شریف از چنگال اشغال‌گران، در تمام این سال‌ها سیاست قطعی و برگشت‌ناپذیر انقلاب اسلامی بوده و جمهوری اسلامی تا تحقق این آرمان الهی، پرچم‌دار حمایت از مظلومان فلسطین و الگوی آزادی‌خواهان جهان در این مسیر خواهد بود.

روز قدس روز آماده سازی مردم فلسطین و همه مظلومان جهان برای رهایی از دست ظالمان است

آزادی فلسطین و رهایی قدس شریف از چنگال اشغال‌گران، در تمام این سال‌ها سیاست قطعی و برگشت‌ناپذیر انقلاب اسلامی بوده و جمهوری اسلامی تا تحقق این آرمان الهی، پرچم‌دار حمایت از مظلومان فلسطین و الگوی آزادی‌خواهان جهان در این مسیر خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: نباید فراموش کنیم که روز قدس روز آماده سازی مردم فلسطین و همه مظلومان جهان برای رهایی از دست ظالمان است.

سیدمحمدحسین بلاغی افزود: این روز نماد ظلم ستیزی و تعیین جبهه در جنگ حق و باطل است، روز متوقف کردن انسان های خونخوار و ظالم و گرفتن دست مظلومان است و روز سرافرازی مسلمانان و برافراشته شدن پرچم مقاومت است.

بلاغی ادامه داد: از این رو باید این روز باشکوه تر از همیشه برگزار شود و شعارها و محکومیت ها باید کوبنده تر از سال های گذشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha