بارش های شدید به روستاها و  ۱۰ خانوار عشایری شهرستان چوار خسارت وارد کرد

ایلام - ایرنا - فرماندار شهرستان چوار با بیان اینکه بارش های شدید به روستاها و ۱۰ خانوار عشایری این شهرستان خسارت وارد کرده است، گفت: شب گذشته بارش باران و وقوع توفان موجب شکسته شدن تیر برق و قطع برق روستای پاقله در گردید که تا ساعات دیگر برق این روستا وصل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم یعقوبی در گفت و گو با خبرنگاران در این خصوص، اظهار کرد: بارش های شب و روز گذشته با ورود سامانه بارشی به استان به برخی از منازل مسکونی در روستاهای سطح شهرستان چوار خسارت وارد کرده و برخی از منازل این روستاها دچار آبگرفتگی شدند.

وی با بیان اینکه در اثر بارش های شدید شب و روز گذشته دیوار مدارس بخش بولی تخریب شده است، افزود: تعداد ۱۰ خانوار عشایری در سطح شهرستان نیز دچار آسیب شده و همچنین راه های عشایری زمزمان و مسیر بخش مرکزی و ریزه وند مسدود شده بود که در حال حاضر با کمک نیروهای اداره کل امور عشایری و جمعیت هلال احمر باز کردن این مسیرها در دست اقدام است.

فرماندار چوار با اشاره به اینکه بارش باران و وقوع توفان موجب شکسته شدن تیر برق و قطع برق روستای پاقله در شد که تا ساعات دیگر برق این روستا وصل خواهد شد، یادآور شد: پل های مسیر پارده بسمت بانسرو، جاده حاجی بختیار، جاده پارده بانسرو، راه روستایی قبله میرمکان، راه روستایی ریزوند و مسیر پالایش گاز دچار تخریب کلی و جزئی شده اند که با همکاری دستگاه های ذیربط، مسیر راه های عشایری آسیب دیده مرمت و بازسازی می شود.

بارش های شدید به روستاها و  ۱۰ خانوار عشایری شهرستان چوار خسارت وارد کرد

وی با بیان این که مسیر به دلیل بارش شدید باران در محل پل تخریب شده بعد از روستای قبله و قبل از روستا میرمکان شهرستان‌ چوار راه ارتباطی نیز مسدود شده بود با کمک عوامل راهداری باز خواهد شد.

بعقوبی ابراز کرد: خدمات رسانی به تعداد هفت خانوار عشایر آسیب دیده هم با تهیه چادر و موکت و کنسرو و موادخوراکی با استفاده از ظرفیت هلال احمر انجام شده است.

فرماندار چوار خاطرنشان کرد: با هماهنگی ستاد بحران و هلال احمر استان و حضور کارشناسان برآورد اولیه آسیب ها و خسارات های بارش های اخیر به روستاهای شهرستان بررسی و اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ورود سامانه بارشی در شب و روز گذشته به استان، به علت بارش های رگباری سیلابی باعث بروز خسارت به بخش های زیربنایی، عشایری و کشاورزی استان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha