۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۲۸
کد خبر: 85081844
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بهشت زهرا ،عده ای که شب قدر با امیدی دل به شهدا داده تا خدایی شوند

شهرری- ایرنا- بهشت زهرای تهران که در دنیا مانندی ندارد و بعد از حرم های معصومین بهترین مکان برای به خدا رسیدن است هزاران شیعه را میهمان خود کرد تا پیوند معنوی ، هزاران شهید و مردمی که خداجو و شهید پرور هستند را در شب بیست و سوم رمضان به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شب بیست و سوم ماه رمضان مانند شبهای قدر دیگر غوغایی در بهشت زهرا بود و هزاران نفر آمده بودند تا شب قدر خود را با شهدا سپری کنند و به واسطه آنها به سمت خدا سیر نمایند، واقعا جای شکر دارد که هزاران نفر دلهای خود را آورده بودند تا به یاران آخرالزمانی امام حسین بسپارند مگر این شهدا چه کرده اند که خدا اینقدر آنها را بزرگ کرده است و در شب قدرش هزار بنده خود را با اعتقادات و سلیقه های مختلف دور این شمعهای فروزان پروانه کرده است تا با او ارتباط بگیرند و خدایی شوند.

شهدا و شبهای قدر در جبهه

بی‌شک سنگرها و خاکریزهای به‌جای مانده از دوران حماسه و ایثار، شهادت می‌دهد که شب‌های عملیات‌ها، رزمندگان صحنه‌های شب‌های قدر را در جبهه‌ها نمایان می‌ساختند؛ شب‌هایی که سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی» درباره آن گفته است: «اگر شب قدر شبی باشد که تقدیر عالم در آن تعیین می‌گردد، همه شب‌های جبهه شب قدر است و از همین‌جاست که تاریخ آینده زمین تقدیر می‌شود؛ شب‌هایی که ملائکه خدا نازل می‌گردند و ارواح مجاهدان راه خدا را از معارجی که با نور فرش شده است، به معراج می‌برند».

همه جای بهشت زهرا پر از عشق و صفا بود

بیش از ۱۰ نقطه بهشت زهرا مراسم لیالی شی قدر بر پا شد متل قطعه ۲۹، میدان قطعه ۴۰، شهدای گمنام و قطعه ۵۰ کنار شهدای مدافع حرم... امسال شور و حال بهشت زهرا به گونه ای دیگر بود و پیوند فوق العاده ای بین شهدا و مردم ایجاد گشته بود و نوای دعای جوشن کبیر زینت بخش این محفل بود.

خواندن دعای جوشن کبیر در قطعه شهدای گمنام

عاشقانی هم تصمیم گرفته بودند شب قدر خود را کنار شهدای گمنام سپری کنند تا به این طریق بگویند شما گمنام نیستید این ما هستیم که آمده ایم با شما خود را از گمنامی در بیاوریم.

خداوند متعال در قرآن مجید می‌فرماید: إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ و بعد از آن می‌گوید: لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، خداوند متعال در این زمان، شب قدر، تاکید می‌کند که ارزش بالا و والایی دارد و لذا خداوند این شب را شب عظیم و ارزشمندی قرار داده که حوادثی بزرگ هم در چنین شبی رخ می‌دهد.

تمام شب‌ها، الهی هستند و هیچ تفاوتی ندارند، همه شب‌ها متعلق به خداست اما خداوند برای اینکه بهانه‌ای و راهی پیدا کند که توجه بندگان جلب شود، می‌آید و شبی را شب ارزشمندی قرار می‌دهد و روزی را مثلاً روز جمعه‌ای قرار می‌دهد که مردم به خدا، معنویت و ارزش‌ها توجه کنند که خود را نجات بدهند و گرنه اینگونه نیست که ما هیچ شب دیگری را نمی‌توانیم دعا کنیم و کارهای ارزشمند انجام دهیم. پیروان ائمه و شیعیان هم به ائمه تاسی می‌کنند که طبق سنت، آنها هم این شب‌ها را ارزشمند می‌دانستند و به دعا مشغول می‌شدند و توجه و توسل می کردند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha