۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸
کد خبر: 85081866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۴ درصد مسکن روستایی استان اردبیل مقاوم‌سازی شده‌ است

اردبیل-ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد روستایی در استان اردبیل وجود دارد که تاکنون ۶۴ درصد آن مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد کیخسروی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل افزود: میانگین کشوری در مقاوم سازی مسکن روستایی ۵۰ درصد است که این استان ۱۴ درصد از میانگین کشوری جلو است.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۴۱۰ مسکن تمام روستاهای استان اردبیل مقاوم سازی می‌شود، افزود: سهمیه استان برای مقاوم سازی مسکن روستایی چهار هزار واحد است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۵ واحد برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

کیخسروی اظهار کرد: ۵۰ درصد این واحدها به مرحله عقد قرارداد رسیده و امید است تمام تسهیلات سهمیه استان با همکاری ۹ بانک عامل بزودی پرداخت شود.

وی میزان تسهیلات مقاوم‌سازی و بازسازی مساکن روستایی را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به تفاهمنامه‌های مشترک بنیاد مسکن با نهادهای حمایتی تصریح کرد: ۱۰۶ واحد مسکن برای خانواده های دارای ۲ معلول، ۶۴۰ واحد برای خانوارهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی و ۲۲ واحد برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان احداث شده است.

کیخسروی با اشاره به میزان صدور سند مالکیت مسکن روستایی در استان اردبیل افزود: در سال‌های اخیر سند تک برگی ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ واحد روستایی در قالب ۴۹۷ روستا و ۲۵ شهر صادر شده است.

وی از تهیه و تدوین منظومه‌های روستایی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این استان در تهیه منطومه های روستایی در کشور پیشرو است و مقرر است در سال جاری در شاهرود، هیر، اسلام‌آباد پارس‌آباد، کوثر و قصابه مشگین‌شهر پرداخت تسهیلات این منظومه‌ها از محل تبصره ۱۶ شروع شود.

کیخسروی هدف از منطومه های روستایی را توسعه یکپارچه و هماهنگ سکونت گاه‌های روستایی در قالب شبکه‌های محله ای و ناحیه ای و ارتباط بین روستاها و شهرها اعلام کرد و گفت: ارتباط بین زنجیره تولید و مصرف و توانمندسازی مناطق روستایی با تکیه بر محصولات روستایی در قالب این طرح انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل روند آماده‌سازی و بازسازی تعهدات بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده خوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مصمم هستیم در فصل کاری امسال تمام تعهدات ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل به نتیجه برسد.

کیخسروی با اشاره به مشارکت بنیاد مسکن استان اردبیل در بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله سال گذشته خوی اظهار کرد: بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جزو تعهدات بنیاد مسکن استان اردبیل است که روند بازسازی این واحدها مطلوب است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: از تعهدات ستاد معین بنیاد مسکن استان اردبیل در حال حاضر یک واحد آماده بهره‌برداری شده، ۶ واحد در مرحله سقف و دیوارچینی و ۱۵۷ واحد در مرحله اسکلت، ۲۳۷واحد فونداسیون، ۲۳۱ واحد به صورت اجرای آرماتورگذاری و ۵۳۸ واحد در مرحله پی‌کنی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ساخت ۷۵۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده خوی هم بر عهده بنیاد مسکن استان اردبیل است.

کیخسروی ادامه داد: با تلاش همه همکاران مصمم هستیم پیش از اتمام فصل کاری، تمام تعهدات ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل به نتیجه برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: هم‌اکنون۵۳ نفر نیروی انسانی، فنی و اداری و ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خدمت به زلزله‌زدگان در شهرستان خوی مستقر است.

وی همچنین گفت: در سال‌های گذشته ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در بازسازی و احداث مناطق زلزله‌زده شهرستان بم استان کرمان، شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه، شهرستان معمولان استان لرستان و شهرستان‌های اهر و ورزقان استان آذربایجان شرقی مشارکت داشت.

کیخسروی با بیان اینکه ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بازسازی و احداث مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی به عنوان ستاد برتر انتخاب شد، ابراز امیدواری کرد: در بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی نیز کارنامه قابل قبولی به مردم ارائه شده و در حداقل بازه زمانی هموطنان زلزله‌زده خوی صاحب سرپناه شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha