خروش روزه‌داران اردبیلی در حمایت از آرمان آزادی قدس+فیلم

اردبیل - ایرنا - همزمان با سراسر کشور، مردم روزه‌دار شهرهای مختلف استان اردبیل در حمایت از آرمان آزادی قدس شریف به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، راهپیمایی مردم مومن روزه‌دار استان اردبیل همزمان با سراسر کشور و آزادیخواهان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان آزادی "قدس شریف" قبله اول مسلمین جهان با شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی» آغاز شد.

مردم شهرهای مختلف استان در حالی سومین شب از لیالی پرفیض قدر را تا پاسی از شب به راز و نیاز مشغول بودند که امروز با حضور پرشور از مکان‌های پیش بینی شده راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

راهپیمایی امسال روز جهانی قدس با توجه به تحرکات این رژیم در منطقه و تحولات داخلی این رژیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امروز همچنین در راهپیمایی روز جهانی قدس خلخال که از محل میدان معلم آغاز و به سمت میعادگاه نماز جمعه ادامه یافت ، هزاران نفر از اقشار مختلف این شهر ضمن اعلام همبستگی مجدد با مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و کودک کش اسرائیل و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین از سوی این رژیم جنایتکار را محکوم کردند.

راهپیمایی مردم خلخال پس از طی مسیرهای خیابان‌های امام خمینی (ره)، و هفده شهریور با ورود مردم و تجمع راهپیمایان در مصلای نماز آیت‌الله خامنه‌ای و سخنرانی حجت الاسلام تمجید فیاض مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه خلخال و در خصوص اهمیت نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام راحل و همچنین اهمیت اعلام همبستگی همه مسلمانان جهان با فلسطینیان در این روز وهمچنین  قرائت قطعنامه و تایید آن توسط شرکت‌کنندگان در این مراسم پایان یافت.


همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم مرزدار شهرستان بیله سوار با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، با سر دادن شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل نفرت و انزجار خود از اسرائیل جنایتکار اعلام کردند.

همزمان با اردبیل مردم شهرهای مشگین شهر، پارس آباد، سرعین، نیر، نمین، کوثر، اصلاندوز، گرمی و بخش‌ها و روستاهای این استان شاهد حضور پرشور مردم در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مرداد سال ۱۳۵۸ در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای مقابله با دولت غاصب صهیونیستی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین این روز را گرامی بدارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha