۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۵۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85081905
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محتوای درسی دانش آموزان باید بازبینی شود

اهواز- ایرنا- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آموزش و پرورش زیرساخت پرورش نخبگان است، گفت: محتوای درسی دانش آموزان باید بازبینی و ارتقاء یابد.

به گزارش ایرنا آیت اله عباس کعبی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش باید اولویت نخست کشور باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در آموزش و پرورش خوزستان صورت گرفته است، ادامه داد: آموزش و پرورش نیازمند تحول بنیادین است به همین دلیل امکانات کشور باید در اختیار آموزش و پرورش باشد.

این نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر پرورش مناسب دانش آموزان در مدارس افزود: آموزش بدون تربیت اسلامی راه به جایی نمی برد و باید دانش آموزان ایران اسلامی را در مدارس پرورش دهیم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه رشد عقلانیت و خردورزی باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: رشد دانش و آگاهی در آموزش و پرورش باید دنبال شود و نباید آموزش فقط به صورت تئوری و رفع تکلیف باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان هم در این دیدار با اشاره به اقدام پژوهشی در راستای ارتقاء شاخص های آموزشی استان، گفت: نظارت جدی بر روند جذب نیروی انسانی در یک سال گذشته رخ داده است.

مسعود حمیدی نژاد با بیان اینکه طرح جهش، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، ادامه داد: در قالب طرح جهش کیفیت تحصیلی با ۲۵ هزار مدیر مدرسه گفتگو شد و مشکلات اساسی آموزش و پرورش در مدارس احصاء گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه طرح هادیان فرهنگی در استان خوزستان برای نخستین بار در کشور آغاز شد، افزود: ۶۰ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی در بین مناطق کمتر برخوردار توزیع شده است.

حمیدی نژاد با تاکید بر اینکه بیش از ۴۵ هزار مترمربع به سرانه ورزشی مدارس استان در طول یکسال گذشته اضافه شده است، اظهار داشت: چهار هنرستان کشاورزی در یک سال گذشته به جمع هنرستان های استان اضافه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۳۹ درصد دانش آموزان به رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هدایت شدند، ادامه داد: رتبه دوم توسعه کیفی آموزش فنی حرفه ای در کشور به استان خوزستان اختصاص یافته است

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha