شب قدر ،نواهای عاجزانه مومنان و عنایات کریمانه در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)+ فیلم

شهرری- ایرنا- شب بیست سوم ماه رمضان و حرم آقا عبدالعظیم حسنی(ع) مکانی مقدس که بندگان خداوند با ناله ها و نواهای عاجزانه منتظر عطاهای کریمانه خدای متعال به واسطه اهل بیت بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا, شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان آخرین فرصتی بود برای بندگانی که آمده بودند با خدای خود راز و نیاز کنند و به درگاه امن او پناه ببرند کجا بهتر از آستان حضرت عبدالعظیم (ع) که جد بزرگوارش معروف به کریم اهل بیت است.

حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین است

شب قدر ،نواهای عاجزانه مومنان و عنایات کریمانه در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)+ فیلم

سخنران شب بیست و سوم ماه رمضان تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در آخرین شب قدر با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان گفت: آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس است و مردم ما با حضور گسترده در راهپیمایی در این روز به دشمنان انقلاب علل خصوص رژیم اشغالگر اسرائیل تو دهنی محکمی خواهند زد.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر حکومت داری امیرالمومنین(ع) را عادلانه و مدبرانه توصیف کرد و اظهار داشت: نگاه امیرالمومنین(ع) به حکومت نگاهی مدبرانه و هدفش رفع کردن مشکلات مردم و احقاق به حق حقوق آنان بود.

وی امانتداری را در حکومت اصل خواند و بیان داشت: حکومت امانتی است که خداوند به دست حاکم داده است و او باید بتواند این امانت به نحو احسن حفظ کند و حقش را ادا نماید.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم گفت: اگر در جامعه کارها درست مدیریت بشودفقر و تنگدستی از جامعه رفع و اقتصاد درست می شود .

مراسم معنوی قرآن به سر گرفتن در آستان عبدالعظیم (ع) توسط تولیت آستان حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر

چرا در شب‌های قدر جوشن کبیر می خوانیم

می توان گفت یکی از دلایل خواندن دعای جوشن کبیر در شب های قدر و در ماه مبارک رمضان، این است که کلیدی ترین و اساسی ترین درخواست های بندگان در آن ذکر شده است.

در روایاتی از اهل بیت(ع) آمده است که "اگر آدمی از جهنم خلاص شده و رهایی یابد، بقیه دعاهای او نیز مستجاب می شود"، از آنجا که ماه مبارک رمضان نیز، بهترین موقعیت جهت استجابت دعا است، باید بندگان برای این امر مهم یعنی خلاصی و رهایی از آتش جهنم در این ماه بسیار دعا کنند.

دعاهای معروفی که در ماه رمضان خوانده می شود، همگی به خلاصی و رهایی از آتش جهنم اشاره کرده اند در فرازی از دعای ماه مبارک رمضان اینگونه می خوانیم که " مُنَّ علیَّ بفکاکِ رغبتی من النار" به این معنا که "(خدوندا) بر من منت بگذار، به آزاد ساختنم از آتش جهنم".

دعای جوشن کبیر را جبرئیل به سوی پیامبراکرم(ص) نازل کرد

روزی جبرئیل، به پیامبراکرم(ص) فرمود "آیا می خواهی دعایی را به تو یاد دهم که اگر آن را به همراه داشته باشی، همچون زرهی تو را از آسیب ها حفظ می کند؟!، به طوری که با وجود آن دیگر نیازی به هیچ گونه زره نداری".

این چنین بود که نام این دعا به "جوشن کبیر" یعنی "زره بزرگ" معروف گشته و بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شد، این دعا همچون زره فولادینی است که طبق روایات، همراه داشتن آن، آدمی را از انواع آسیب ها حفظ خواهد کرد.

دعای جوشن کبیر شب بیست و سوم آستان عبدالعظیم (ع)

دعای نورانی جوشن کبیر شب بیست و سوم ماه رمضان آستان حضرت عبدالعظیم (ع) توسط مداح اهل بیت حسن شالبافان در مصلی امام علی(ع) تنین انداز شد و دوستداران حق که آمده بودند دست به دامان پروردگار شوند با همراهی این دعا را زمزمه کردند

حال و هوای حیاطهای حرم قبل از قرآن به سر گرفتن

خداجویان باحضور خود صحنه های زیبایی را با مناجات خود در اطراف حرم پدید آورده بودن با پر شدن مصلی در حیاطهای حرم مشغول راز و نیاز با خدای خویشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha