۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۶:۰۷
کد خبرنگار: 1104
کد خبر: 85082038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چهره سیاسی عراقی: تاثیر روز جهانی قدس در آشفتگی داخلی رژیم صهیونیستی آشکار است

بغداد- ایرنا- «سمیره الموسوی» نماینده اسبق پارلمان عراق در گفت وگو با ایرنا از وجوه تمایز روز جهانی قدس در سال جاری به ویژه با توجه به آشفتگی داخلی رژیم صهیونیستی گفت.

الموسوی با اشاره به نقش آزادیخواهانه رهبران ایران در احیای حق امت اسلامی در قضیه فلسطین تصریح کرد: افزایش روحیه انقلابی و ازادی خواهانه مقاومت ضد اشغالگری در جهان، نتیجه اعتماد به نفسی است که روز جهانی قدس برای مبارزان و آزادگان به وجود آورد.

سیاستمدار عراقی ادامه داد: روز جهانی قدس، هر سال بیش از گذشته ممتاز می‌شود و جدیت بیشتری برای تحقق آزادی قدس شریف می‌گیرد.

الموسوی گفت: ما اکنون تاثیرات روز جهانی قدس را در همه سطوح بیش از گذشته شاهدیم به ویژه با تحولات و حوادث سیاسی - اجتماعی بی سابقه‌ای که اکنون داخل رژیم صهیونیستی جریان دارد. تزلزل در ارکان رژیم اشغالگر قدس با آشفتگی لانه صهیونیست‌ها در واقع یکی از نتایج روز جهانی قدس است. این روند شدت خواهد گرفت و زمین اشغال شده برای اسرائیلی‌ها جهنم خواهد شد طوری که راهی جز فرار یا بازگشت به جای سابق خود نخواهند داشت.

چهره سیاسی عراقی: تاثیر روز جهانی قدس در آشفتگی داخلی رژیم صهیونیستی آشکار است

عراق امروز جمعه، شاهد ده‌ها مراسم در شهرهای مختلف از جمله بغداد، کربلا، نجف، تکریت صلاح الدین و حله در حمایت از آرمان فلسطین و گرامیداشت روز جهانی قدس خواهد بود.

همچنین تحت نام «کرانه باختری سپر قدس است»، برخی گروه‌ها و فعالان عراقی، فراخوان برگزاری تجمع همبستگی با مردم فلسطین و یاری آن را در روز جهانی قدس داده‌اند.

در این فراخوان از مردم عراق به ویژه پایتخت نشینان دعوت شده است تا ساعت ۱۵ روز جمعه در همراهی با مردم فلسطین و در راستای تحقق آزادی فلسطین در خیابانی به همین نام در بغداد (شارع فلسطین) گردهم آیند و روز جهانی قدس را پرشکوه تر از هر سال برگزار کنند.

چهره سیاسی عراقی: تاثیر روز جهانی قدس در آشفتگی داخلی رژیم صهیونیستی آشکار است

همچنین در بغداد، همزمان و به مناسبت روز جهانی قدس، چندین اندیشکده و مرکز فرهنگی از جمله مرکز پژوهش‌های راهبردی «العراق» و مرکز بررسی‌های راهبردی «عصر» در دانشگاه «المستنصریه» عراق، نشست‌هایی برای بحث و بررسی ابعاد مختلف مساله فلسطین برگزار خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha