۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۱۳
کد خبر: 85082041
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مدیران و جزیره نشینان قشم با اهدای خون زندگی را منتشر کردند

قشم - ایرنا - مدیران شورای اداری و اعضای شورای تامین شهرستان مرزی قشم به همراه جزیره نشینان سرزمین آب و آفتاب پنجشنبه شب (۲۴ فروردین ۱۴۰۲) همزمان با بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب از لیالی قدر در اقدامی خداپسندانه و خیرخواهانه با اهدای خون خود نبض زندگی را در نگین خلیج فارس منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این گروه از مدیران شورای اداری و اعضای شورای تامین به همراه فرماندار و سایر جزیره نشینان شهرستان مرزی قشم از غروب پنجشنبه تا بامداد روز جمعه در اجرا و برگزاری پویش نذر خون شب‌ های قدر، با مراجعه به تنها پایگاه انتقال خون این شهرستان خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند این جزیره اهدا کردند.

این تعداد از مدیران دولتی و قشموندان با توجه به اعلام نیاز پایگاه انتقال خون این شهرستان به انواع گروه خونی، با اهدای خون خود به وظیفه اجتماعی خود که همانا کمک به همنوعان است، عمل کردند.

مدیران و جزیره نشینان قشم با اهدای خون زندگی را منتشر کردند

چند سالی است که در کنار تمام نذورات دیگر که در زمان هایی مانند ماه محرم و صفر و همچنین شب های قدر انجام می شود، اهدای خون با نیت نذر این فرآورده حیاتی از سوی اهداکنندگان برای نجات بیماران نیازمند انجام می شود.

نذر اهدای خون یک تصمیم آگاهانه و اهدایی مسئولانه برای نجات جان بیماران نیازمند به خون است که در مناسبت‌ هایی مانند شب‌ های قدر، تاسوعا و عاشورا توسط اهدا کنندگان خون انجام می شود، اما نیاز به خون همیشگی است و می‌ توان خون را حتی با نیت نذر خون در همه زمان‌ ها انجام داد.

مدیران و جزیره نشینان قشم با اهدای خون زندگی را منتشر کردند

امشب نیز مدیران شورای اداری و تامین شهرستان قشم به همراه مرزنشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در شب های قدر با اهدای خون خود که گرانمایه ترین نوع اهدا و انفاق و کمک به همنوع محسوب می شود به کمک بیماران نیازمند به خون شتافتند و زمزمه حیات را دو باره در دل های بیماران به جریان انداختند و نشان دادند در تمام صحنه ها یار و یاور نیازمندان به خصوص نیازمندان حوزه سلامت هستند.

مدیران و جزیره نشینان قشم با اهدای خون زندگی را منتشر کردند

مراسم احیای شب های قدر امسال نیز همچون سال های گذشته با حضور گسترده قشموندان و اجرای برنامه های ویژه در قالب طرح ضیافت الهی در سطح مساجد قشم از جمله مسجدعلی بن ابیطالب (ع)، مسجدامام رضا(ع)، حضرت ابالفضل (ع)، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد امام حسن (ع) و امام حسین (ع) قشم با حضور خیل شب زنده داران به صورت حضوری در حال برگزاری است و نوای «بک یا الله» جزیره نشینان امشب نیز به اوج آسمان رسیده است.

در سومین شب قدر جزیره نشینان قشم پس از تلاوت قرآن و قرائت دعای شریف جوشن کبیر، دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی روح و جان خود را در زلال قدر شستشو می دهند.

مدیران و جزیره نشینان قشم با اهدای خون زندگی را منتشر کردند

ایران کشوری است که در آن مانند برخی کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان اهدای خون به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت مادی انجام می شود.

افرادی که برای انتقال خون به مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه می آیند افرادی هستند که تعهد اجتماعی دارند، در قبال اجتماع احساس مسئولیت می کنند و با اعتقاد به نوع دوستی و ایثارگرانه خون خود را اهدا می کنند.

مدیران و جزیره نشینان قشم با اهدای خون زندگی را منتشر کردند

نیاز به خون و فرآورده های خونی، همیشگی بوده و محدود به زمان خاصی نیست از این رو این مراکز و پایگاه های خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه در همه روزهای سال دایر است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha