۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۱۷
کد خبر: 85082048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همنشینی با شب قدر با دعای آزادی فلسطین

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۱۷
کد خبر: 85082048
همنشینی با شب قدر با دعای آزادی فلسطین

مشهد- ایرنا- آخرین شب قدر ماه رمضان امسال نیز به پایان رسید و زائران و مجاوران شب زنده دار که ۲ شب پیش در حرم مطهر رضوی در سوگ امیرالمومنین(ع) عزاداری کردند به تاسی از آن امام در شب قدر عهد بستند که فریادرس مظلومان باشند.

به گزارش ایرنا، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، سومین و آخرین شب از شب‌های قدر به پایان رسید این شب، طبق برخی احادیث از دو شب قبل برتر است و از احادیث متعدد اینگونه احتمال داده می‌شود که شب قدر همین شب است.

در جلد هفتم کتاب وسایل الشیعه شیخ حر عاملی در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند: "التقدیر فی لیله القدر تسعه عشر و الإبرام فی لیله احدی و عشرین و الامضاء فی لیله ثلاث و عشرین" تقدیر مقدرات در شب نوزدهم و تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضاء در شب بیست و سوم است.

بارگاه منور رضوی در سومین و آخرین شب از شب‌های قدر نیز میزبان انبوه زائرانی بود که دل در کرم حضرت حق بسته و به امید قبول استغاثه، دست به دامان مهربانی امام رئوف شدند تا فریاد «الغوث الغوث» شان سر به آسمان ساید و مهر قبول بر دفتر ذکرشان بنشیند چرا که شب قدر شب خدایی شدن و شب بخشش گناهان است و در این شب درهای رحمت الهی به روی انسان گشوده می‌شود.

شب های قدر شب های پر فضیلتی است و در روایات آمده که در این شب ها انسان هر چقدر که می تواند استغفار کند، صدقه دهد، نماز خوانده و حاجات خود را از خداوند متعال درخواست کنند. شب قدر به قدری دارای عظمت است که خداوند متعال در قرآن به صراحت می‌فرماید «لیله‌ القدر خیر من الف شهر»، عبادت و احیا در شب قدر معادل بیش از هزار ماه است.

همنشینی با شب قدر با دعای آزادی فلسطین

آخرین شب از شبهای قدر مصادف با روز جهانی قدس هم شده است و فردا روزی است که طبق نام‌گذاری امام(ره) برای حمایت از مردم فلسطین، روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی کنند. در این روز مراسم متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود.

امام علی(ع) در خطبه ۳۷ نهج البلاغه فرمود ناتوان و ستمدیده در نظر من، عزیز است تا حقش را بگیرم و زورمندِ ستمگر نزد من، حقیر و ضعیف است تا حق دیگران را از او بستانم. ما در برابر فرمان خدا راضی هستیم و در مقابل امر او تسلیم می‌باشیم. آنحضرت همچنین در بستر شهادت در وصیت خود به فرزندانش فرمود که که همواره دشمن ظالمان و یاور مظلومان باشند.

آخرین جمعه ماه رمضان نیز روز پاسخ به انتظارهاست. روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه‌جوی جهان است. فلسطین، دفتر ایام سال را به امید رسیدن به این جمعه شکوفا، ورق زده است.

همنشینی با شب قدر با دعای آزادی فلسطین

مردم ما نیز فریاد خواهند زد ای قدس، تو را ز خار و خس می گیریم. با شوق رهایی ات، نَفس می‌گیریم/ ما خاک تو را به تین و زیتون سوگند. فردا ز نفاق و کفر پس می‌گیریم.

فردا به صحنه می‌آییم، تا صفوف معترضان ظلم، پر رنگ‌تر شود. به صحنه می ‌آییم تا باطل، بیداری اصحاب حقیقت را واضح‌تر به نظاره بنشیند. به صحنه می‌آییم تا بغض ترک‌خورده فلسطین را به التیامی حماسی نشانده باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha