مفتی روسیه: روز قدس، فرصتی برای اعتراض به جنایات اسرائیل است

مسکو- ایرنا- رئیس اداره دینی مسلمانان و رئیس شورای مفتیان روسیه گفت: با حضور در آیین ویژه روزجهانی قدس، موضع خودمان را به صورت مشخص در حمایت از مردم فلسطین اعلام و به تجاوزاتی که حتی در ماه رمضان از سوی اسرائیل ادامه داشته است، اعتراض می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مفتی شیخ "راویل عین الدین" شامگاه پنجشنبه با حضور در ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: بدون قید و شرط و با افتخار به یاد دارم که در افزون بر سه دهه گذشته در مسجد جامع مسکو به بزرگداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس پرداخته ایم، این روزی هست که انسجام و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می‌کنیم.
وی ادامه داد: امسال نیز همراه با شما در روز قدس، سفرای کشورهای عربی و اسلامی در مسجد جامع مسکو گردهم می‌آیند و ندای منسجم اسلام و مسلمانان را در حمایت از قدس شریف اعلام می‌کنیم.
رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از تقویت مناسبات تهران – مسکو، از تلاش های صورت گرفته در این راستا قدردانی کرد.
مفتی شیخ راویل عین الدین که در این آیین از سوی معاونان و مسئولان مراکز آموزش دینی مسلمانان این کشور همراهی می شد، سفیر ایران را به واسطه تلاش های گسترده دارنده نشان "الفخر" مسلمانان روسیه دانست.

مفتی روسیه: روز قدس، فرصتی برای اعتراض به جنایات اسرائیل است

رئیس شورای مفتیان روسیه همچنین با قدردانی از حضور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مسجد جامع مسکو در سفر اخیر به این کشور گفت: اقامه نماز آیت الله رئیسی در کاخ کرملین، رویدادی تاریخی بود که در دیدگان همه جهانیان ثبت شد.
وی در ادامه به نامه تاریخی امام خمینی به گورباچف قبل از فروپاشی شوروی اشاره کرد و گفت: از طرف حکومت وقت شوروی از نماینده امام خمینی که حامل این پیام بود، در فرودگاه مسکو استقبال کردم.
شیخ راویل عین الدین ادامه داد: امروز نیز در این دوران سخت و سنگین ما می بینیم که دو کشور ایران و روسیه در هماهنگی و همکاری با یکدیگر با آن شری که کشورهای غربی در حال نشر و توسعه آن هستند، مقابله می کنند و توسعه و گسترش روابط این دو کشور موجب ترس و هراس برخی کشورها شده است.
وی اظهار داشت: نه تنها مسلمانان بلکه همه مردم روسیه خوشحال هستند که سران تهران - مسکو با هم تفاهم دارند و زبان مشترک برای گسترش مناسبات پیدا کرده اند و توسعه مناسبات در سطوح مختلف در جریان است.
رئیس شورای مفتیان روسیه با اشاره به تحولات اخیر این کشور گفت: ما اعتقاد داریم که رئیس جمهور کشور ما ولادیمیر پوتین از حق و عدالت دفاع می کند. از حق داشتن یک زندگی مستقل دفاع می کند و اینکه ما باورها و سنت های خانوادگی، فرهنگی و دینی داشته باشیم و از ارزش های خود دفاع کنیم که با درک ما مسلمانان ما تطابق دارد و وی از اصول الهی و وصایای دین مقدس ما دفاع می کند.

مفتی روسیه: روز قدس، فرصتی برای اعتراض به جنایات اسرائیل است

کاظم جلالی سفیر و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز در این نشست صمیمی از تلاش های شیخ راویل عین الدین رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه در جهت ترویج دین مبین اسلام و صیانت از ارزش های اسلامی در این کشور تشکر کرد.
وی با اشاره به تلاش های دشمنان برای تحریف اسلام و شکل دادن افکار تندروانه، گفت: خوشحال هستیم از این که در فدراسیون روسیه با مدیریت عالی و نگاه بلند جناب پوتین رئیس جمهور این کشور، ادیان الهی با مسالمت زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه دین اسلام دین رحمت، محبت و همبستگی است، گفت: در شرایط کنونی ضرورت دارد که ما مسلمانان فارغ از اختلافاتی که در برخی مذاهب می تواند وجود داشته باشد با مشترکات بسیار زیاد در مسیر وحدت بیشتر گام برداریم و امروز خوشحال هستیم که این رویکرد در بین مسلمانان و عالمان دینی در روسیه وجود دارد.

مفتی روسیه: روز قدس، فرصتی برای اعتراض به جنایات اسرائیل است

در این آیین که با حضور معاونان اداره امور دینی مسلمانان روسیه و مراکز آموزشی علوم اسلامی در این کشور و همچنین مسئولان نهادهای دینی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مستقر در مسکو برگزار شد، طرفین به بررسی توسعه مناسبات و همکاری های دوجانبه پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha