۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۹
کد خبر: 85082126
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روز قدس؛ فریاد بیکرانه مظلومیتی بی‌مرز

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۹
کد خبر: 85082126
روز قدس؛ فریاد بیکرانه مظلومیتی بی‌مرز

بوشهر - ایرنا - روز قدس، نماد وحدت جهان اسلام، نقطه عزت و کرامت مسلمانان و اعلام همبستگی با آرمان فلسطین، شادی مومنان و ناامیدی دشمنان و فریاد بی‌کرانه و مظلومیتی بی‌مرز است که پیوند انقلاب اسلامی با مسلمانان جهان و مقاومت در برابر رژیم کودک‌کش اسرائیل و آمریکا برقرار می‌شود. 

به گزارش ایرنا، روز قدس یکسال پس از پیمان کمپ دیوید و خیانت مصر به آرمان فلسطین به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی نامگذاری شد. امام خمینی (ره) در واکنش به حمله رژیم اشغال‌گر قدس به مسجد الاقصا و بمباران جنوب لبنان از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست رژیم کودک‌کش اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

با گذشت ۴۴ سال از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، با ابتکار تاریخ‌ساز و تعیین‌کننده امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مساله بین‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده ‌و وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده است؛ در روزهایی که رژیم جعلی صهیونیستی و جبهه حامی اشغال‌گری با هیمنه پوشالی‌شان بیش از هر دوره تاریخی دیگری در موقعیت ضعف قرار گرفته‌اند.

نام‌گذاری روز قدس تلاشی برای مقابله جهانی با روند سازش و قربانی‌کردن حقوق فلسطین بود و با بیداری اسلامی هرسال جمعیت بیشتری از سراسر جهان در حمایت از ملت فلسطین به این نهضت مردمی می‌پیوندند.

امروز برخلاف خواسته دشمنان و بدخواهان این نظام به چهل و چهارمین سالگرد نام‌گذاری روز قدس رسیده‌ایم؛ همان روزی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست که برای کوتاه‌کردن دست اسرائیل غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و از کلیه مسلمانان جهان دعوت کرده تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام کنند.

رژیم اشغالگر قدس کشوری جعلی، دروغین و من درآوردی و یار ذخیره برای ایالات متحده آمریکا و انگلیس به شمار می‌رود که بازیچه‌ آنها در منطقه خاورمیانه و بعنوان کمربند شکننده است این یار ذخیره در زمان حاضر در بدترین شرایط خود قرار گرفته است.

اهتمام جدیت و عزم راسخ جوانان نسل چهارم و نوجوانان نسل پنجم فلسطینی بیانگر تحولات این منطقه است که نه تنها هیچ قرابتی با سازش ندارند بلکه سازش را به طور کل مورد هجمه قرار می دهند و به رهبران فلسطینی هم اجازه نمی دهند که حتی فرصت اندک سازش با رژیم کودکش صهیونیستی را داشته باشند.

امروز کشورهای منطقه از مسلمان و غیر مسلمان و آزادی‌خواهان، آن‌هایی که درک حداقلی از حقوق بشر دارند همه دست به دست هم داده‌اند تا با اجماعی مشخص از حالت کلیشه‌ای و نمادین مخفی‌کردن جنایت این رژیم بیرون بیایند و فکری اساسی برای مساله فلسطین کنند.

برایند ترس و وحشت رژیم اشغال‌گر اسرائیل از بیداری اسلامی، اظهارات و موضع‌گیری مقامات کشورهای اسلامی، بیداری نسل جوان، حرف‌ها و خبرهای مربوط به گنبد آهنین این است که پایان رژیم صهیونیستی نزدیک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha