۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبر: 85082135
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مردم دارالعباده یزد، آزادی قدس شریف را فریاد زدند + فیلم

یزد- ایرنا- مردم دارالعباده یزد، پرشور و متفاوت از سال‌های گذشته، روز جمعه با حضوری حماسی و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، آزادی بیت‌المقدس و قدس شریف را فریاد زدند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال به دلیل تحولات جهان اسلام و منطقه به خصوص در فلسطین با حضور پرصلابت و گسترده اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار در ۵۰ نقطه در شهر یزد و ۱۱ شهرستان دیگر استان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و بصیرتی برگزار شد.

در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال شاهد حضور گسترده خانواده‌ها به خصوص نوجوانان و جوانان بودیم که در دست‌ خود پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین فلسطین و پلاکارد و دست‌نوشته‌های مختلفی را حمل می‌کردند و با اعلام تنفر نسبت به جنایات بی حد و حصر رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل غاصب از مردم ستمدیده فلسطین و حرکت انتفاضه حمایت کردند.

این راهپیمایی در مرکز استان از ساعت ۱۰ صبح با حضور باشکوه و گسترده مردم ولایتمدار و روزه‌ دار یزد همراه با چند برنامه فرهنگی و هنری و مشارکت نسل جوان از میدان شهید آیت الله بهشتی آغاز و سپس راهپیمایان در حالی که از خیابان فرخی، میدان شهدا و قیام عبور می‌کردند با شعارهای حماسی و انقلابی بر تداوم ایستادگی و آزادی قدس شریف تاکید کردند.

مردم همیشه در صحنه و انقلابی یزد با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) و شهدای والامقام با شعارهای الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، دست خدا بر سرماست، خامنه‌ای رهبر ماست، امروز در سراسر این کشور، شعار مرگ بر آمریکاست محور و همچنین قدس نماد وحدت اسلام است ، میراث جاودانه امام است، آزادی فلسطین را فریاد زدند.

همچنین در طول مسیر راهپیمایی توسط برخی ادارات، نهادها، تشکل‌های فرهنگی و آموزشی علاوه بر راه‌اندازی پویش‌های مختلف برای شرکت کنندگان به خصوص کودکان و نوجوانان، غرفه‌های مختلفی برپا که مورد استقبال قرار گرفت و نقش مهمی در تبیین روز جهانی قدس و حمایت از انتفاضه داشت.

مردم دارالعباده یزد، آزادی قدس شریف را فریاد زدند + فیلم

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در پایان این مراسم با حضور در محل برگزاری نماز جمعه در مسجد ملااسماعیل ، قطعنامه هفت بندی این روز را تائید کردند.

در قطعنامه پایانی روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت از انتفاضه و مردم مظلوم فلسطین، جنایت‌های گسترده غاصبان صهیونیستی به خصوص طی ماه‌های اخیر بشدت محکوم و بر ضرورت هوشیاری و ایستادگی همراه با بصیرت امت اسلام و کشورهای منطقه مقابل اهداف دشمنان تاکید شد.

همچنین شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات اسرائیل غاصب انتقاد و خواستار تعلیق عضویت و همچنین اخراج از سازمان ملل و سایر مجامع جهانی شدند و در ادامه به اهمیت حجاب و عفاف در کشور اشاره و عمل به آن را جزو ضروریات دین و رسالت همگانی برشمردند.

در این قطعنامه همچنین راهپیمایان از دولت به خاطر فعالیت‌های دیپلماسی فعال به خصوص با کشورهای همسایه قدردانی، رسیدگی به معیشت مردم را خواستار و همچنین بر همدلی جدی مردم و مسئولان برای تحقق اهداف و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته تاکید که یک موضوع مهم و نقش اصلی در شکست اهداف دشمنان دارد.

به گزارش ایرنا، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش گذارند.

حضور مهاجران افغانستانی در راهپیمایی روز قدس یزد

مهاجران افغانستانی ساکن در یزد امروز در کنار اقشار جامعه حضور پررنگی در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان برگزار شده و ملت‌های آزاده، فریاد آزادی فلسطین را سر دادند.

در جمهوری اسلامی ایران نیز سال هاست که ملت در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در صحنه حضور یافته و انزجار خود از اشغال این سرزمین اسلامی را فریاد می‌زنند.

مهاجران افغانستانی ساکن یزد نیز در این راهپیمایی به ایفای نقش پرداختند و حضور چشمگیری داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha