۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 85082226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور پرشور حامیان آرمان آزادی قدس/ فلسطین تا ابد پاره تن اسلام می‌ماند

تهران-ایرنا- آخرین جمعه ماه خدا، هر سال روز تجدید پیمان با آرمانی است که چهل و سه سال پیش به نقطه اتصال آزادی‌خواهان جهان تبدیل شد و حمایت از مظلوم را «با هر آنچه مقدور است»، به ارزشی انسانی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، فارغ از تمام رویدادهای داخلی و خارجی، به دور از تمام جهت‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی، جدا از همه اختلاف در سلایق و عقاید، مردم ایران در کنار بسیاری از  آزادی‌خواهان جهان، روز قدس و حمایت از مظلومیت مردم فلسطین، را به این رویدادها و جهت‌گیری‌ها و اختلافات گره نمی‌زنند و با تمام توان در مسیر حمایت از آرمان آزادی مردم فلسطین گام برمی‌دارند. 

امسال نیز به سنت سال های گذشته مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از یک‌ هزار شهر و روستا در سراسر کشور برگزار شد و «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» شعار محوری آن بود.

البته مردم روزه دار پیش از آغاز رسمی مراسم، با حضور در میادین اصلی و مسیرهای راهپیمایی و با در دست داشتن پلاکاردها و تصاویری از قدس شریف و شهدای جبهه مقاومت، به استقبال این روز رفتند.

حضور پرشور مردم دقایقی پیش از شروع مراسم راهپیمایی روز قدس

خیابان‌های منتهی به مسیر راهپیمایی روز قدس از ساعاتی پیش از آغاز مراسم میزبان مردم همیشه در صحنه ایران است که در آخرین جمعه ماه رمضان را به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان آزادی انسان به خیابان آمدند و حضور نوجوانان چشمگیرتر از همیشه است. 

پای ثابت تمام حق‌طلبی‌ها

سرود سلام فرمانده، سمفونی مراسم‌ها و اعیاد جمهوری اسلامی است و پای ثابت حضور مردم؛ سرودی که شنیدن آن از دهه‌نودی‌ها و هشتادی‌ها دلنشین‌ترش می‌کند. امروز و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، هم این سرود از زبان نوجوانان ایران در خیابان‌ها و به حمایت از مظلومان فلسطین زمزمه شد و همزمان با آن تصاویر سردارسپهبد قاسم سلیمانی هم در دستان مردم قدرشناس به اهتزاز درآمد.

بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا، حضور نوجوانان و جوانان در راهپیمایی امسال همچون گذشته چشم‌گیر و پررنگ است و آنان از ساعات اولیه امروز خود را به مسیرهای اعلام شده راهپیمایی رسانده اند.راهپیمایان امسال نیز به سنت هر ساله پرچم های ایران، فلسطین و حزب الله لبنان را در دست گرفته اند و شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

ورزشکاران همپای مردم

در راهپیمایی امسال ورزشکاران حضور پررنگی داشتند و از میدان فلسطین به سمت دانشگاه تهران به حرکت در آمدند؛ برخی از ورزشکاران بویژه در رشته رزمی همچون تکواندو و کیک بوکسینگ، در مسیر راهپیمایی به اجرای حرکت نمایشی پرداختند.

مسئولانی که همپای مردم بودند

از نخستین ساعات آغاز راهپمایی روز قدس، مسئولان و مقامات لشگری و کشور هم در مراسم حمایت از مظلومیت فلسطین حضور یافتند. آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور، «محسن منصوری» و «محسن رضایی» معاونین اجرایی و اقتصادی رئیس‌جمهور، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه، سرلشکر «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه، امیر «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات، امیر «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و دارایی، «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات، «سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور، «غلامعلی حدادعادل» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «محمدرضا باهنر» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «علی نیکزاد» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، «علی صالحی» دادستان تهران، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران، «اسکندر مؤمنی» دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، آیت‌الله «محمد امامی کاشانی» و حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» امامان جمعه موقت تهران، «حسین طائب» رئیس سابق اطلاعات سپاه، «حیدر مصلحی» و «سید محمود علوی» وزرای اسبق و سابق اطلاعات، «علی اکبر ناطق نوری» رئیس اسبق مجلس و سردار «حسین دهقان» وزیر سابق دفاع از جمله چهره‌هایی بودند که پابه‌پای مردم در مراسم روز قدس حضور یافتند.

سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز از جمله مسئولانی بودند که همراه با مردم ایران در شهرهای مختلف کشورمان در این مراسم شرکت کردند.

استقبال دهه نودی‌ها از رئیس دولت مردمی

آیت‌الله رئیسی پس از حضور در مسیر راهپیمایی تهرانی‌ها در مسیر خیابان کارگر به میدان انقلاب، مورد استقبال مردم قرار گرفت و خوش و بش و عکس‌ یادگاری دهه نودی‌ها با او بیش از همه مورد توجه خبرنگاران و عکاسان قرار گرفت.

سنگ‌ها سخن گفتند

بیش از هفت دهه است که مفهوم سنگ در ادبیات بسیاری از آزادی‌خواهان جهان، نمادی از مقاومت با دستان خالی در برابر ظلم و تجاوز شده است؛ نمادی که در راهپیمایی روز قدس در دستان بسیجیان کشورمان به عنوان نشانه‌ی حمایت همیشگی ملت ایران از آرمان فلسطین و مقاومت بود و تأکیدی بر این مهم که قدس شریف تا ابد پاره‌ی تن اسلام خواهد ماند.

راهپیمایی پیروان شیخ انقلابی

از دیدنی‌های جالب توجه راهپیمایی امروز، حضور جوانان نیجریه‌ای مقیم ایران بود که با در دست داشتن تصاویری از رهبر معظم انقلاب، شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور و شهدای مقامت و همچنین پلاکاردهایی در حمایت از آرمان مردم فلسطین در این مراسم با شکوه شرکت کرده بودند.

راهپیمایی روز قدس امسال با صدور قطعنامه‌ای هفت بندی و حضور امت خداجو و روزه‌دار در آیین عبادی - سیاسی نمازجمعه، پایان یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha