۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85082251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش مقلوبه در کرمانشاه برگزار شد+عکس

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85082251
پویش مقلوبه در کرمانشاه برگزار شد+عکس

کرمانشاه- ایرنا- «پویش مقلوبه» به نیت آزادی قدس شریف از اشغال رژیم صیهونیستی به مناسبت روز جهانی قدس به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و مجموعه نهضت پیشرفت بانوان در استان کرمانشاه برگزار شد.

«میلاد شریفی»، دبیر پویش مقلوبه روز جمعه به ایرنا گفت: مادران، دختران دهه هشتادی و نودی به مناسبت روز جهانی قدس با حرکتی خودجوش غذای دستپخت خود را به عنوان نماد مقاومت، پیروزی قدس و واژگونی رژیم کودک‌کش و ستمگر اسرائیل به جهت همراهی و همدلی با بانوان مدافع حرم و قدس شریف پویش مقلوبه را در استان کرمانشاه برگزار کردند.

دبیر پویش مقبوله در کرمانشاه بیان کرد: سرو مقلوبه حاوی پیام مهمی برای رژیم غاصب اسرائیل است.

پویش مقلوبه در کرمانشاه برگزار شد+عکس

وی افزود: همان گونه که قابلمه‌های مقلوبه وارونه می‌شوند، اسرائیلی‌ها هم محکوم به واژگونی است و در نهایت مغلوب مردم مظلوم فلسطین خواهند شد.

دبیر پویش مقبوله در کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم که زودتر از تاریخی که رهبر معظم انقلاب مقرر کردند یعنی همان ۲۵سال، شاهد نابودی این رژیم کودک کش و ستمگر باشیم.

شریفی در پایان گفت: ۱۵۰ خانوار کرمانشاهی بالغ بر ۷۰۰ نفر در این پویش شرکت کردند.

پویش مقلوبه در کرمانشاه برگزار شد+عکس

مقلوبه نوعی غذای فلسطینی است؛ غذاهای سنتی شبیه ته چین که موقع سرو غذا آن را در یک سینی "واژگون" می کنند. غذایی که نماد مبارزات زنان فلسطین بوده و با پخت و واژگون کردن مقلوبه، پیام سرنگونی و متلاشی شدن را به حکومت جعلی و اشغالگر اسرائیل می دهند.

به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ق (۱۶ مرداد ۱۳۵۸) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن در این روز راهپیمایی کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس فردا (جمعه ۲۵ فروردین) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان انقلاب اسلامی (مقابل مسجد معتضدی) آغاز و به سمت مسجد جامع کرمانشاه ادامه دارد.

امیر سرتیپ «کیومرث حیدری»، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخنران مراسم روز جهانی قدس در کرمانشاه است.

پویش مقلوبه در کرمانشاه برگزار شد+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha