۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85082334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک مسوول در سپاه: توسعه دیپلماسی اقتصادی کشور دستاورد دولت سیزدهم است

گناباد-ایرنا- مسوول قرارگاه جهادی پیشرفت و آبادانی فاطمه الزهرا (س) ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شاهد توسعه دیپلماسی اقتصادی کشور در سطح منطقه و جهان با درایت دولت سیزدهم هستیم که مهمترین دستاورد آن رونق اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عظیم ابراهیم پور روز جمعه در آیین پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس در گناباد با بیان اینکه در دولت قبلی سهم کشورمان از مبادلات تجاری یک هزار و ۱۴۴ میلیارد دلار بوده است، افزود: واردات ۱۶ کشور منطقه از ایران تنها ۲۴ میلیارد دلار بود، یعنی تنها ۲ درصد واردات این کشورها از ایران انجام می شد.

وی تصریح کرد: ولی با توسعه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم قراردادهای تجاری این کشورها از ایران بین چهار تا هشت برابر افزایش یافته و حجم واردات آنها از ۲ به ۲۰ درصد رشد داشته است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی فاطمه الزهرا (س) ستاد کل سپاه اضافه کرد: به تدریج شاهد حذف دلار آمریکا و جایگزینی ریال به عنوان واحد پول کشورمان در مبادلات تجاری ۱۶ کشور منطقه خواهیم بود که این دستاوردهای خوبی برای ما به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: در وزارت امور خارجه دولت روحانی تنها پنج نفر در زمینه دیپلماسی اقتصادی فعالیت داشتند ولی در دولت سیزدهم این تعداد به ۵۲ نفر افزایش یافته است.

ابراهیم پور گفت: در سایه مقاومت و ایستادگی ملت ما در برابر استکبار جهانی و دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی سال ۱۴۰۲، سرآغاز رشد جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: با مذاکرات اخیر و آغاز مراودات ایران با کشور عربستان و اتحاد اخیر کشورهای عربی در منطقه، طرح خاورمیانه جدید آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شکست خورده است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی ستاد کل سپاه ادامه داد: سردمداران آمریکا امروز بیشتر از آنکه به دنبال پیگیری مسائل ایران، اوکراین و فلسطین در منطقه باشند، دغدغه فروپاشی کشورر خود را دارند.

وی اظهار داشت: امروز کشورهای جهان به دنبال جریان مقاومت هستند و پیچ تاریخی آینده جهان به دست ایران رقم می خورد و مدیریت این پیچ تاریخی توسط امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رقم می خورد و در این پیچ تاریخی قدرت آینده جهان از اروپا و آمریکا به آسیا منتقل می شود.

ابراهیم پور افزود: انقلاب اسلامی ایران عامل نابودی یهود در عرصه منطقه و بین الملل است و این مساله را خود یهودیان هم اعتراف می کنند.

آحاد مختلف مردم و مسوولان گنابادی امروز با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس که حدفاصل میدان آزادگان تا مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد بار دیگر ضمن حمایت از ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین سیاستهای خصمانه رژیم غاصب صهوینیستی را محکوم کردند.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha