۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85082379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه دبیرخانه تخصصی عهدواره چله مهدویت، میهمان نمایشگاه قرآن شدند

شهر ری - ایرنا - دبیرخانه های تخصصی خوشنویسی، هنرهای نمایشی و نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی با حضور در نمایشگاه قرآن در غرفه عهدواره چله مهدویت به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ در نهمین روز برپایی نمایشگاه قرآن سه دبیرخانه تخصصی در غرفه عهدواره چله مهدویت حضور یافتند و به اجرای برنامه برای بازدیدکنندگان پرداختند.

از برنامه های شاخص دبیرخانه تخصصی خوشنویسی مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، می توان به اجرای زنده خوشنویسی به سبک نستعلیق توسط مریم کمالی، ساعده کامرانی و الهام علومی با موضوعات فرهنگ مهدویت و شب های لیالی قدر اشاره کرد.

سه دبیرخانه تخصصی عهدواره چله مهدویت، میهمان نمایشگاه قرآن شدند

گفتنی است، حضور این دبیرخانه در غرفه عهدواره چله مهدویت به خلق ۵۰ اثر خوشنویسی از سوی بازدیدکنندگان و حضور آنان در عهدواره منجر شد.

دبیرخانه تخصصی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم نیز با اجرای نمایش نامه کژال و فیلم نامه جمجمه و مرد غریب برنامه های خود را آغاز کرد.

عباسعلی آرزومندی خالق اثر کژال در بخش نمایش نامه نویسی، برای علاقه مندان به قرائت نمایشنامه پرداخت و در بخش فیلم نامه نویسی، اصغر شیرزاد نویسنده فیلم نامه جمجمه و مرد غریب به قرائت این اثر پرداخته و توضیحات مبسوطی را ارائه کرد.

شایان ذکر است، اجرای تحسین برانگیز این فیلم نامه و نمایش نامه با موضوع مهدویت سبب شد تا منتخب اجرا در غرفه عهدواره چله مهدویت شود.

دبیرخانه تخصصی هنرهای نمایشی مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهریار نیز با توجه به فرارسیدن شب های لیالی قدر با اجرای گروه شبیه خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) به سرپرستی آقای مجید خسروان، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

آقایان مجید خسروان، رضا احمد بیگی، محمدامینی، امیر عباس باقری، میثم شکری، حمید فلاح، میثم خانیان، سید کمیل هاشمی، محمد حسین ایپکلو و محمد فراهانی بازیگران این گروه شبیه خوانی بودند.

غرفه عهدواره چله مهدویت در نمایشگاه قرآن، میزبان دبیرخانه تخصصی خوشنویسی ری

سه دبیرخانه تخصصی عهدواره چله مهدویت، میهمان نمایشگاه قرآن شدند

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و در نهمین روز از برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، هنرمندان خوشنویس شهرستان ری با حضور در غرفه عهدواره چله مهدویت به کتابت و تحریر اسما الهی و ادعیه ماه رمضان پرداختند.

در این رویداد معنوی و هنری که با استقبال علاقه مندان روبه رو شد، جمعی از هنرمندان خوشنویس در حضور بازدیدکنندگان این هنر قدسی به تحریر ادعیه ماه مبارک رمضان و اسما الله پرداختند و آثار هنری خلق شده را به ایشان اهدا کردند.

گفتنی است، دبیرخانه های مرکزی و تخصصی دومین عهدواره سراسری «چله مهدویت» در ۱۶ شهرستان استان تهران برگزار می شود که شهرستان ری در بخش «خوشنویسی» میزبان حضور هنرمندان و علاقه مندان شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری خواهد بود.

لازم به ذکر است، آخرین مهلت شرکت در این عهدواره پس از یک دوره تمدید، فقط تا پایان فروردین ۱۴۰۲ تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha