۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85082427
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رویش نسل جدید صلاح‌الدین ایوبی با اسم رمز شهید میلاد حیدری

سنندج- ایرنا- تاربخ رشادت و حق‌طلبی کردستانی‌ها را باید از زمان صلاح الدین ایوبی جستجو کرد و به رویش جدید این نسل در دفاع از قدس شریف رسید که اسم رمزشان شهید میلاد حیدری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوا بهاری بهاری است بعد از چند روز بارش باران، حالا می‌توانی آبی آسمان را که از پس تکه ابرهای بهاری نفس می کشند ببینی، میدان آزادی، قرارگاه همیشگی انقلابیون سنندج، منتظر است تا بار دیگر بخشی از مقاومت و حق خواهی ملتی را ثبت کند که تا محو کامل اسراییل کودک کش، دست از حرکت و تلاطم بر نخواهد داشت.

دقایق زیادی تا آغاز راهپیمایی باقی است، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است و روزه‌دارانی که دیشب تا سحر، بیست و سومین شب قدر را به احیا و شب‌زنده‌داری سپری کرده، از ساعت ۱۰ صبح راه احیای دیگری را در پیش گرفته و آن بیداری امت اسلامی در برابر رژیم جعلی صهیونیستی است که این روزها به قبله اول مسلمان هتک حرمت و بی احترامی کرده و مظلومان را به خاک و خون کشیده است.

از نیجریه تا سنندج

دانشجویان خارجی از گینه، نیجریه و دیگر کشورهای مسلمان هم که در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند خود را به این اجتماع بزرگ رسانده اند پرچم فلسطین را به دست دارند، یکی از آنها که فارسی را بهتر حرف می زند و اهل نیجریه است گفت: " من در اینجا هستم برای اهمیت دفاع فلسطینی که آن را دوست دارم، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل".

دیگری هم روز قدس را متعلق به همه مسلمانان برشمرد و آن را مظهر همدلی و وظیفه بزرگی دانست و گفت:" اتفاقات فلسطین و حمله به مسجدالاقصی دل هر مسلمانی را به درد می آورد و برای همین در خانه نشستن در این روز درست نیست".

جمعیت شروع به حرکت می‌کند و جلودار آن، پرچم همیشه در اهتزاز جمهور اسلامی است، پرچمی که نماد حق طلبی و دفاع از مظلومان عالم است و پیشقروال جبهه دفاع از فلسطینیانی شده است که با مقاومت در برابر رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی روز به روز به آزادی قدس شریف نزدیک و نزدیک تر می شوند.

فتح قدس انتقام خون شهدا

مسیر پیاده راه فردوسی مملو از جمعیت شده، زن و مرد و پیر و جوان و کودک این دیار همواره پای دفاع از حق بوده اند، زهرا که پرچم فلسطین را بر دوش گرفته است گفت: آمده ایم تا نسل های انقلابی دهه هشتاد و نودی هم تاکید کنیم که فراموش نکرده ایم اماممان فرمود: اسراییل باید از بین برود.

فاطمه ۱۰ ساله هم دست نوشته ای را با این مضمون به دست دارد: " فتح قدس، انتقام خون سردار سلیمانی خواهد بود" و بر صورتش پرچم ایران و فلسطین را نقاشی کرده است، او هم گفت: "آمده ام به فلسطین بگویم که تو یک کشور مسلمانی و ما هم مسلمانیم و آمده ایم بخاطر شهدایی که داده ایم به شما کمک کنیم، بخاطر شهید میلاد حیدری و حاجی قاسم سلمیانی، پای فلسطین می مانیم و با اسراییل مبارزه می کنیم".

جمعیت با گذر از میدان انقلاب به خیابان امام خمینی(ره) رسیده است، غرفه های نقاشی برای کودکان و عکاسی برپا ست، در بخشی از این غرفه تریبون آزاد بسیج دانشجویی پذیرای کسانی است که هر چه دلشان می خواهد به اسراییل کودک کش می گویند.

"با توجه به دیپلماسی جدید جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای مسلمان و به یاری خون شهدا، نابودی اسراییل نزدیک است" این را یکی از جوانان حاضر در تریبون آزاد عنوان کرد.

کنار همین غرفه، طوماری به چشم می خورد که روی آن نوشته شده است: "رژیم اشغالگر قدس همه روزه مشغول جنایت و کشتار مردم بی دفاع فلسطین است و با حملات و هتک حرمت نمازگزاران روزه دار در مسجد الاقصی و به شهادت رساندن مستشاران ایرانی مدافع حرم در سوریه، مشغول آخرین چنگ اندازی ها برای حفظ قدرت پوشالین خود است، ما مردم بیدار دل و ولایی استان کردستان ضمن تجدید میثاق با آرمان آزادی قدس شریف اعلام می داریم با تمام قوا از خون شهدا بویژه خون فرزند کردستانی مدافع حرم، شهید میلاد حیدری دفاع و اقدامات جنایتکارانه رژیم کودک کش اسراییل را محکوم می کنیم".

کودکان هم سرگرم نقاشی هستند و نقش پرچم جمهوری اسلامی بهترین معنا از نظر آنان برای نقاشی در روزی است که به نام روز قدس و با ابتکار امام خمینی(ره) شکل گرفته است.

مسوولان در کنار مردم

نماینده ولی فقیه در کردستان هم که امروز دوشادوش راهپیمایان روزه دار سنندجی بود، اظهار کرد: امروز راهپیمایی با شکوهی برگزار شد و این نشان می دهد که زاویه گرفتن با رژیم اشتغالگر صهیونیستی دارد نهادینه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: با وقایع اخیری که در این رژیم رخ داده، افول و فروپاشی آن نزدیک شده و برای همین انسجام و همبستگی امت اسلامی نیز باید قوی تر از قبل شود.

استاندار کردستان هم گفت: مردم مثل همه سالها و بهتر از گذشته نسبت به برگزاری راهپیمایی روز قدس اهتمام داشتند.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: این راهپیمایی از اعتقادی ترین حضورهای مردمی است که با تدبیر حکیمانه امام شکل گرفت و حرکتی جهانی شد.

وی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی دیگری به تحقق آرمان بزرگ آزادی قدس که هدف اصلی امام راحل و روز قدس است نزدیک شده ایم و امیدواریم به زودی برچیده شدن بساط اسراییل غاصب را از همه دنیا به ویژه سرزمینهای اشغالی جشن بگیریم.

روزی برای قدس

پرچم اسراییل غاصب و آمریکای جهانخوار به آتش کشیده می شود و پرچم فلسطین و جمهوری اسلامی در اهتزاز است. راهپیمایی به پایان رسیده و صدای دلنشین قرآن از ماذنه مسجد به گوش می رسد، راهپیمایان راهی می شوند تا در تداوم حرکت وحدت بخش خود، در آیین عبادی سیاسی جمعه نیز حاضر شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha