۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85082440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشکسوت دفاع مقدس: مقاومت در همه عرصه‌ها باید عملیاتی شود

بیرجند - ایرنا - پیشکسوت دفاع مقدس گفت: مقاومت در مقابل جبهه استکبار تاکنون عامل پیشرفت بوده است و باید در همه عرصه‌ها این رویکرد عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامرضا احمدی روز جمعه در مراسم روز جهانی قدس که پس از راهپیمایی مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: ثمره ۳۰ سال مذاکره جنبش مقاومت اسلامی مانند دوره هشت ساله عمر مذاکرات ما با جبهه استکبار هیچ بود و فقط خسارت به همراه داشت.

وی گفت: دفاع مقدس نشان داد که پیشرفت با مقاومت حاصل می‌شود نه با پسروی لذا دستاوردهای خودکفایی نیروهای مسلح بر ملت پوشیده نیست.

فرمانده سابق سپاه‌های استانی افزود: اگر تحولی که در صنعت دفاعی توسط نیروهای انقلابی حاصل شده همه جانبه اتفاق می‌افتد امروز ملت ایران در عرصه بین‌المللی درخشان‌تر ظاهر می‌شد.

وی با بیان اینکه از خمپاره ۶۰ به موشک نقطه‌زن دور برد ارتقا پیدا کردیم، به نقل از یک فرمانده نظامی گفت: اکنون به نقطه‌ای از توان موشکی رسیده‌ایم که می‌توانیم اتاق منزلی که جلسه فرماندهان داعش است را هدف قرار دهیم.

سردار احمدی اظهار داشت: هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد، پهپاد فوق مدرن آمریکا، اسارت ۱۱ سرباز آمریکایی و سیلی‌های متعدد جبهه مقاومت به جبهه کفر ناشی از قدرتی است که توسط رزمندگان مجاهد و دانشمند نیروهای مسلح حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه اسفند امسال آزمون بزرگی در انتظار ملت است گفت: برخی افراد با همه ناکارآمدی خودشان، دوباره نظام را به چالش می‌کشند برای اینکه اسفند امسال آزمونی بزرگی برای جمهوریت نظام است.

پیشکسوت دفاع مقدس افزود: ۳۰ سال مذاکره موجب پیشروی بیشتر اسرائیل اما مقاومت باعث شد رژیم صهیونیستی که ادعای تصرف از نیل مصر تا فرات عراق را داشت امروز از استراتژی‌نظامی خود عدول کرده و به پدافند روی آورده است لذا بیش از ۳۷ درصد محیط مرز اسرائیل به دیوار بتنی با ۶ متر ارتفاع و ۲ متر در عمق زمین مستحکم شده که نشان از قدرت جبهه مقاومت و عکس‌العمل عرصه بین‌المللی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اضمحلال رژیم صهیونیستی زودتر از پیش بینی‌ها رخ خواهد داد گفت: اشک‌های شیعیان در شب‌های قدر و شب و روز محرم نجات بخش بوده و اگر نظام جمهوری اسلامی و فریاد ملکوتی امام راحل نبود، دشمنان برای رسیدن به مقاصد خود هیچ مشکلی نداشتند.

سردار احمدی با اشاره به اینکه دنیای اسلام از شرایط حساسی در حال عبور است اظهار داشت: در چنین شرایطی وظایف و تکالیفی داریم و در راس نیازهای اسلام که متوجه فرد فرد است رفع و تامین نیازهای جمهوری اسلامی است.

وی گفت: جمهوری اسلامی نیازمندی‌هایی دارد که باید تامین کنیم لذا آموزش و پرورش، نهادهای فرهنگی، روحانیون و افراد دارای تریبون سهم ویژه دارند.

فرمانده دوران دفاع مقدس تبیین را برترین این نیازمندی‌ها برشمرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیین واجب عینی، فوری، قطعی و ضروری است زیرا اگر انجام نشود دچار خسارت می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه امروز در شرایط آزمایش به سر می‌بریم افزود: جنگ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم که به فرموده مقام معظم رهبری دشمن دقت فراوانی در این جنگ به کار برده بود اما در محاسبه اشتباه کردند و ملت ایران این محاسبه را بر هم زد.

احمدی افزود: اگرچه جنگ ترکیبی همه جانبه دشمن با سربلندی از سر گذشت و مقاومت ملت ایران قابل تقدیر است اما دشمن دست بردار نیست.

وی اسرائیل را یک رژیم منحوس و جعلی خواند و گفت:در ۴۴ سال عمر انقلاب اسلامی امام امت پرچم مبارزه با این رژیم منحوس را بلند کرد و امروز در بیش از هزار شهر و ده‌ها کشور دیگر این امر مقدس به تاسی از فرمان امام جامعه و فهم عمومی نسبت به خطر این حادثه انجام شده است.

این فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جبهه استکبار بر سر تقویت اسرائیل وحدت نظر قطعی دارد و این رژیم پادگان و محل استقرار نیروهای نظامی استبکار است لذا حمایت‌های بدون مرز جبهه استکبار در تقویت اسرائیل از همه جهات مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی بوده است.

وی با بیان اینکه اسرائیل پنج جنگ را با جهان اسلام تجربه کرده اظهار داشت: امروز توازن قوا بین جبهه مقاومت و اسرائیل پیروز در آن پنج جنگ گذشته، عوض شده است که نشان از ایستادگی ملت‌های مسلمان دارد.

سردار احمدی با اشاره به گزارشی که سردار حاج قاسم سلیمانی روز هشتم جنگ ۳۳ روزه ارایه داد عنوان کرد: این گزارش بسیار ارزشمند و خواندنی است که به درد امروز ملت می‌خورد و نشان می‌دهد که تفاوت معادله محاسباتی اتاق نبرد اسرائیلی‌ها در آن دوره پنج جنگ اول یک به پنجاه است.

وی با اشاره به خسارت‌هایی که ملت ایران در موضوع مذاکرات پرداخت کرد افزود: در مقطعی سال ۹۳ مقام معظم رهبری اعلام کردند که نرمش قهرمانانه را می‌پذیریم و ده‌ها فراز از بیانات معظم له وجود دارد که در این نرمش قهرمانانه شرایط برای هیات مذاکره کننده تبیین شده است.

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دهه ۹۰ دهه تعطیلی نسبی اقتصاد بود و ایشان عقیده دارند اگر ۱۰ سال مسوولان انتخابی مردم، جهادی کار کردند این عقب ماندگی جبران خواهد شد.

وی تاکید کرد: این موضوعات تلنگری است که در انتخابات‌ دقت بیشتری داشته باشیم و اشخاصی را انتخاب نکنیم که چنین شرایطی برای مردم به وجود بیاورند.

سردار احمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص عفاف و حجاب گفت: با توجه به اینکه برخی طرح‌ها برای دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی از روز شنبه اجرایی خواهد شد نیاز است بانوان با هوشیاری از پشت پرده برخی نقشه‌های دشمن آگاه باشند و قطعا اولین گروهی که همکاری خواهند کرد، همین بانوان هستند.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال افزود: در برابر این عظمت ملت ایران سر تعظیم و تکریم فرود می‌آوریم.

راهپیمایی روز قدس در مرکز استان حوالی ساعت ۱۰ امروز از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران تا مسجد امام حسین (ع) ادامه یافت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان استان و علمای اهل تسنن نیز به صفوف مردم پیوستند.

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور امروز در بیش از ۹۰ نقطه استان خراسان جنوبی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha