امام جمعه قشم: خاورمیانه جدید منطقه ای بدون وجود رژیم اشغالگر قدس است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه خاورمیانه جدید منطقه ای بدون وجود رژیم اشغالگر قدس خواهد بود، گفت: آنهایی که تا چندی پیش انتظار فرو پاشی و چند تکه شدن کشورهای سوریه، عراق و تجزیه جمهوری اسلامی ایران را داشتند امروز خواب و آرامش در سرزمین های اشغالی بر آنها حرام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که همزمان با روز جهانی قدس در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری در انزوا قرار گرفته است و مشکلات بی شماری در داخل، عرصه بین المللی و جنوب غرب آسیا دارد و به شدت از قدرت منطقه ای محور مقاومت می ترسد.

وی ادامه داد: ترس امروز این رژیم نامشروع از شکل گیری یک اتحاد بزرگ بر علیه آنهاست و این اتحاد به حول قهوه الهی شکل خواهد گرفت، بنابراین نزدیکی و بهبود روابط میان کشور سوریه و کشورهای حوزه خلیج فارس، توافق ایران و عربستان برای از سر گیری روابط دیپلماتیک و همه این مولفه های قدرت که کنار هم چیده شده اند، یک ترس و وحشتی قوی در دل صهیونیست ها قرار داده است.

امام جمعه قشم با بیان اینکه آرمان فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح بوده همه مردم جهان و منطقه این یادگار ماندگار امام راحل عظیم الشان را گرامی می دارند، گفت: اول اینکه این اصل و اساس این آرمان یک مسئله مهمی است و تبدیل شدن این یادگار امام راحل و تاکیدات امام حاضر آن را به یک مسئله مردمی و جهانی تبدیل کرده و مردم کشورهای اسلامی و آزادیخواهان جهان آن را ادامه می دهند.

حجت‌ الاسلام حاجبی توضیح داد: دوم اینکه خاستگاه اصلی و ادامه دهنده این آرزو جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی بوده است که یک پایه آن مسئله مهم آرمان فلسطین است.

وی گفت: مسئله فلسطین همزاد با حرکت انقلاب و در سال ۱۳۴۱ و نه فقط بعد از انقلاب بوده است، از همان ابتدا امام راحل عظیم الشان و بسیاری از مراجع دینی بعد از عادی سازی روابط و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط شاه وقت و پس از اعتراض علمای الازهر و نامه به مرحوم آیت الله بروجردی (ره) به آن واکنش نشان داده اند به طوری که آیت الله بروجردی دولت آن وقت را نهیب می زند و تا از به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدش برگردد که این واکنش ها به ضرر دولت صهیونیست ها تمام می شود و این مسئله، مسئله تازه ای نبوده است که بعد از انقلاب صورت بگیرد.

خطیب نماز جمعه قشم افزود: درست است که در آن زمان و زمان حال برخی از دولت ها برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین همراهی نکرده اند اما این موضوع مسئله ای مردمی است و امام عزیز ما از آن زمان نه فقط به آزادی سرزمین های اشغال شده فلسطین پرداختند، بلکه فلسطینان را مظلوم می شمردند و بر اساس حکم فقهی، روایی و دینی ما دفاع از مظلوم واجب بوده است.

وی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت بیشتر از هر زمانی اقتدار خود را به رخ جهانیان می کشد، اظهار کرد: مسئله فلسطین خواهی به معنای یک سرزمین نیست، بلکه مظلومیت خواهی و دفاع از مظلوم است؛ بعضی ها شبهه کرده اند و فکر می کنند که ما به دنبال یک زمین اشغال شده هستیم که آن هم در پی این دفاع از مظلوم به دست خواهد آمد، اما آرمان فلسطین و قدس بالاتر از این ها است.

مرداد سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) در تقویم رسمی کشور آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده است، روزی که به گفته ایشان نه تنها روز فلسطین بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی و مقدمه‌ ای برای بسیج عمومی اسلامی و تشکیل حزب مستضعفین در دنیا معرفی شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha