تکمیل بزرگترین پژوهشگاه پزشکی شرق کشور نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

مشهد- ایرنا- مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تکمیل بزرگترین پژوهشگاه پزشکی شمال شرق کشور نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مهندس علی رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات احداث بزرگترین پژوهشگاه شمال شرق کشور در فضایی به مساحت بیش از ۱۵ هزار مترمربع در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد پارسال آغاز شده است که اکنون مرحله نخست آن در فضایی به مساحت هفت هزار و ۳۵۲ متر مربع آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: برای ساخت این پژوهشگاه پیشرفته و طبق استانداردهای بین‌المللی، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که مرحله نخست آن با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال به صورت کامل اتمام یافته و هم‌اکنون در مرحله تجهیز قرار دارد و مرحله دوم این پژوهشگاه نیز در صورت تامین اعتبار حداکثر تا ۱۲ ماه آینده به بهره‌برداری رسید.

رحیمی ادامه داد: پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در صورت بهره برداری به عنوان دومین پژوهشگاه بزرگ کشور به لحاظ امکانات و تجهیزات پس از تهران به شمار می رود.

وی ادامه داد: این پژوهشگاه شامل فضاهای عمومی اداری و خدماتی، اتاق کنفرانس، کلاس و آزمایشگاه و اتاق اساتید، سالن مطالعه، اتاق های جلسات، اتاق هوا ساز، موتورخانه و اتاق دیزل و برق است.

این مسوول بیان کرد: ما معتقدیم که پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌تواند به الگویی موفق در حوزه پژوهش در سطح کشور مطرح شود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر پژوهشکده بوعلی مشهد با سابقه بیش از ۲ دهه فعالیت در زمینه پژوهش و فناوری محصولات پزشکی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و ۵۰ مرکز تحقیقاتی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha