به گزارش ایرنا، «محمد ابویی» در خصوص عملکرد وزارت صمت در دولت سیزدهم، اظهار داشت: یکی از قویترین سازمانها در وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت است و به طور فهرستوار میتوان گفت تغییرات خوبی در این سازمان انجام شده است.
وی با بیان اینکه موضوعی که این سازمان به آن اعتقاد دارد تشکل محوری است، ادامه داد: در این سازمان دریافت فرایند کار از کسانی که تجربة آن را داشتهاند، صورت میگیرد و آنها اجماع امور را قبول دارند.
نایب رئیس انجمن نوردکاران فولادی با اشاره به اینکه مدیران، سازمان توسعه تجارت امروزه در دو جبهه میجنگند، افزود: یکی سیستم ایستایی که روال قبلی خود را دارد و یکی هم سیستمی که طرز تفکر جوان، مردانه و انرژیک دارد و در مجموع در تشکلها از روندی که سازمان توسعه تجارت پیش گرفته راضی هستیم.
گسترش تبادلات با سایر کشورهاست
ابویی در ادامه به گسترش تبادلات با سایر کشورها اشاره و تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعات در دولت سیزدهم، گسترش تبادلات با سایر کشورهاست، زیرا در این تبادلات کیفیت محصول و بستهبندی ما بالا میرود و به نظرم چنین طرز تفکری در سازمان توسعه اجرا شده است.
وی بیان کرد: با وجود اینکه تغییرات بسیار سخت است، ولی مدیران آن، تغییرات را به صورت شبانهروزی اجرا میکنند و حدوداً ۵۰ درصد رضایت نسبی را ایجاد کردهاند و مردم هم رضایت بیشتری دارند.
رئیس انجمن نوردکاران فولادی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه بسترها به سمت مردم باز است و پاسخگویی به مردم بهخوبی در سازمان انجام میشود و ارتباط با بخش خصوصی نیز به خوبی انجام گرفته است، البته یک جا شما باید ارتباط خارجی داشته باشید و باید امکانات خود را با خارج بسنجید، ولی در قوانین نباید ذوب شوید؛ مدیر باید در این شرایط شجاع باشد و سازمان توسعه تجارت گامهای مهم را انجام داده که با وجود تشدید تحریمها در دو دهه اخیر سابقه نداشته است و به نظرم با راهبرد و مدیریت تیم جدید به موفقیتهای خوبی خواهد رسید.
این فعال اقتصادی در رابطه با چالشهای پیش روی این سازمان و توسعه تجارت، گفت: پشتیبانی تجار مسئله مهمی است. مثلاً زمانی که یک تاجر در خارج به مشکل میخورد سازمان توسعه تجارت ترکیه سریعاً به کمک میآید، ولی در ایران چون سازمانهای دیگر همکاری نمیکنند و سازمان توسعه تجارت نمیتواند به تنهایی کار انجام دهد.
ابویی تاکید کرد: البته به نظرم عملکرد سازمان توسعه تجارت در یکی دو سال اخیر قابل قبول بوده است.
وی گفت: بحث دیگر مدیریت زنجیره تامین در سازمان توسعه تجارت است که در همه فضای کاری، شبکههای مختلف بازارهای خوب را بدون نامهنگاری و با دید خصوصی و عملیاتی شناسایی میکنند. مثلاً یک فردی در ونزوئلا بوده که توانایی بازارسازی در فلان منطقه در ایران را دارد. از این ظرفیتها باید بیشتر استفاده کرد.
نظر شما