بیش از ۲۷۰ هزار مسافر سال گذشته از طریق فرودگاه کرمانشاه جابجا شدند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۲۷۰ هزار و ۸۴۶ مسافر از طریق این فرودگاه بین المللی به مقاصد داخلی جابه جا شدند.

«مجتبی بیاتی»، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مسافر در قالب ۲ هزار و ۹۷۰ پرواز داخلی و به مقاصد تهران، مشهد، کیش ، شیراز و عسلویه جابجا شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۴ تا ۷۰ پرواز هفتگی از طریق این فرودگاه انجام شد افزود: در سال گذشته همچنین ۲ میلیون و ۷۵ هزار کیلوگرم بار نیز از طریق این تعداد پرواز جابجا شد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه با بیان این که امسال ۱۵ هزار و ۱۵۷ مسافر نیز در ایام نوروز از طریق فرودگاه بین المللی کرمانشاه به مقاصد داخلی جابه جا شدند یادآور شد: این تعداد مسافر نوروزی از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز چهاردهم فروردین جاری، در قالب ۱۵۲ پرواز داخلی به مقاصد مختلف جابجا شدند.

بیاتی با اشاره به نوسازی و تعمیر باند این فرودگاه افزود: با اتمام کار نوسازی باند این فرودگاه، هواپیماهای پهن پیکر اجازه نشست و برخاست در آن را خواهند داشت و علاوه بر افزایش شمار پروازها ظرفیت جابجایی مسافر از طریق این فرودگاه به ۲ تا ۲.۵ برابر ظرفیت فعلی در سال خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به استقبال بسیار خوب مردم این استان از سفرهای هوایی و پیگیری های لازم ناوگان مورد نیاز برای تقاضای مردم استان نیز فراهم شود.

بیش از ۲۷۰ هزار مسافر سال گذشته از طریق فرودگاه کرمانشاه جابجا شدند

بیاتی همچنین با اشاره به اینکه ۲ شرکت هواپیمایی به مرکزیت استان کرمانشاه درخواست مجوز کرده‌اند که موافقت اصولی برای آنها صادر شده است افزود: یکی از این شرکت ها خوشبختانه کار خرید هواپیما را نیز انجام داده و تاکنون موفق به خرید ۶ فروند هواپیما نیز شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم نخستین شرکت اختصاصی هواپیمایی این استان در نیمه نخست امسال فعالیت رسمی خود را در استان آغاز و استان کرمانشاه به جمع استان هایی که دارای شرکت هواپیمایی اختصاصی هستند بپیوندد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه تاکید کرد: فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه های غرب کشور محسوب می شود از اینرو فعالیت این شرکت هواپیمایی در استان قادر خواهد بود به دیگر استان های همجوار نیز خدمات رسانی انجام دهد.

به گزارش ایرنا، فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ احداث شده است و در بخش پروازی به عنوان فرودگاه مرکزی فرودگاه های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استان‌های غربی دارد که با انجام بیش از ۵۰ پرواز برنامه‌ای هفتگی به پنج مقصد داخلی نقش تاثیرگذار و بی بدیلی در توسعه استان ایفا کرده است.

هم‌اکنون از ۲۰ درصد ظرفیت فرودگاه کرمانشاه استفاده می‌شود که به دلیل کمبود ناوگان هوایی، بخش عمده تقاضای مردم مغفول مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha