به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، مصطفی صالحی افزود: این دفتر برای گسترش بسترسازی خدمات به صورت برخط و تحقق شعار دولت هوشمند به جامعه دانشگاهی کشور و همچنین ایفای نقش پیشرانه خود، فعالیتهای خود را در سال گذشته توسعه بخشید. در راستای تحقق اهداف تعیین شده و اجرای ماموریتهای محوله، از تابستان ۱۴۰۱ در مجموع ۳۶ طرح مختلف ذیل برنامه عملیاتی دو ساله در حوزههای متعدد تعریف و پیگیری اجرای آنها دنبال شده است.
وی ادامه داد: اصلاح و استفاده بهینه از ابزارهای موجود اعم از سخت افزار و نرم افزار برای مدیریت بهتر هزینهها، ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک، پشتیبانی به روز و مؤثر از سامانه های کاربردی، طراحی بانک اطلاعات یکپارچه دانشجویی، توجه ویژه به حفظ امنیت و پایداری زیرساختها و سامانههای کاربردی، شفاف سازی، بازطراحی و توسعه فرآیندها با امکان پیگیری مخاطب به جهت تکریم ارباب رجوع و تسریع امور، ارتقا و بروز رسانی تجهیزات الکترونیکی و رایانهای، از جمله موارد هدف گذاری شده است.
صالحی تصریح کرد: پروژههای مزبور در قالب پنج سرفصل، سامانههای کاربردی و اطلاع رسانی، زیرساخت شامل سرورهای پردازشی، منابع ذخیره سازی، شبکه و ارتباطات درون و برون سازمانی، امنیت شامل شبکه، سامانه های کاربردی و پایگاه های داده، تعالی سازمانی و تحول فناوری اطلاعات و امور جاری و پشتیبانی، برنامهریزی شده که برخی از آنها به اتمام رسیده و مابقی در حال پیشرفت است.
وی ادامه داد: استقرار پورتال جامع و امن تمام سایتهای سازمان و ادارات کل، اتصال سازمان به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، اتصال به پلیس گذرنامه و مدیریت سیستمی ورود و خروج دانشجویان اتباع خارجی، راه اندازی سامانه هوش سازمانی، راه اندازی میز خدمت الکترونیکی، آرشیو دیجیتال اسناد سازمان، پیاده سازی فرآیند خدمات جدید در سامانه جامع دانشجویان (سجاد)، راه اندازی سامانه رفاهی، اتصال مستقیم سازمان به مرکز ملی تبادل یکپارچه اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، تامین و ارتقای منابع پردازشی و ذخیره سازی، راه اندازی سامانه مانیتورینگ زیرساخت های فناوری اطلاعات، ارتقای امنیت زیرساخت، شبکه و سامانه های کابردی برمبنای انجام تست نفوذپذیری، از جمله پروژه های پرچمداری هستند که در سال ۱۴۰۱ تکمیل شدهاند.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی خاطر نشان کرد: امید است با به ثمر رسیدن نتایج برنامه تحول مورد اشاره، جهشی بلند در راستای هوشمندسازی خدمات حوزه دانشجویی برداشته شده و این امر موجب رضایتمندی بیشتر دانشجویان از ارائه خدمات مربوطه و بازگشت سرمایه اجتماعی از طریق افزایش رضایتمندی ذینفعان این حوزه شود.
نظر شما